Handtama diskus

#1 - 14 oktober 2009 18:58
Filmade lite när jag matade diskusarna ikväll...

#2 - 14 oktober 2009 19:01
Fina ;)

Mina är precis likadana, kan klappa och handmata dom.
#3 - 14 oktober 2009 19:05
Vilken härlig syn!:p Underbart när man får till en sådan fin kontakt. Såg att den förta liksom kom tillbaka gång på gång. Kelig typ:d

Mycket vackert!
#4 - 14 oktober 2009 20:44
Vackert!
Vad fick dom mumsa på ?

//
#5 - 14 oktober 2009 20:52
inte ett dugg rädda av sig :) kan göra samma sak med mina Hantel ciklider :d handmatar även mina mosaikguramis men dom vill inte bli klappade :p
#6 - 14 oktober 2009 21:03
Många ciklider och andra större fiskar blir såna men det är alltid lika trevligt :)

Fin Film
#7 - 14 oktober 2009 23:02
Jättevackert!

Vill bara höja ett uppmanande finger till till er som skall börja handmata och speciellt klappa era fiskar:

Ha inte långa naglar och alltid tvättade händer. Långa naglar river lätt loss fjäll på dom om dom skulle bli skrämde och snärta till.
#8 - 15 oktober 2009 09:15
Ja, de är rätt coola och sociala. :)

Maten de fick i filmen var Stendkers diskusmix, oxhjärta. De får den mixen en eller ett par gånger i veckan, annars är det mest vitfisk/vita-svarta-röda mygglarver/mysis och lite annat gott.

Det där med långa naglar ser jag inte som något problem.. hur ser era kar ut? Några spretiga Red Moor rötter..?. ;)
#9 - 15 oktober 2009 09:50
Fasen vilken skön film! Jag kan göra likadant med mina!
Om jag skall ner med näven och justera nån liten växt eller liknande får jag försiktigt mota bort dom med handen.:)
#10 - 15 oktober 2009 14:18
En liten handmatar video på mina RT:

[YOUTUBE]mDCB0eoleGk&feature=channel[/YOUTUBE]

När jag filmade det här hade jag bara haft dom en vecka.
#11 - 15 oktober 2009 19:31
MaxB skrev:
Fasen vilken skön film! Jag kan göra likadant med mina!

Om jag skall ner med näven och justera nån liten växt eller liknande får jag försiktigt mota bort dom med handen.:)

Samma här Mats, och när man har motat bort dem kommer de tillbaks och kollar så att man sköter sig. :)

Mina Heckel och Altum är nästan lika tama som de här clownerna, speciellt Altumen. Får mota bort dem också när jag rotar i karet, helt orädda.

Målet är att få L200'an dithän också... [:o)]

Annons