A C-son skrev:De du har brukar säljas som Heros notatus och de är iaf inte äkta munruvare... Det är bara Heros severus som är det mig veterligen. Dock så brukar de flytta runt larverna väldigt mycket tiden efter att äggen kläckts enligt min erfarenhet. Grattis till leken!
Mats Bryzell skrev:Härligt, Animaniac - att du drar till med en tråd om dessa underbara ciklider (jag visste väl att den skulle komma till slut;))!
Fantastiska bilder, på helt fantastiskt vackra ciklider!:)
Animaniac skrev:Nej, h*n är inte särskilt stor, men jag blir lika impad varje gång h*n blåser upp ryggfenan sådär :) Dina var inte dåliga de heller.
Mats Bryzell skrev:Nä, men de växte snabbt i de där rediga segelfenorna! Men, den på dina bilder är ju exceptionellt häftig - det kan nog bli en grym scalare av det där! Snygg som bara fanken!:)
sjobbe skrev:Hej Animaniac, Vilka härliga fiskar du har i ditt kar....dom där scalarerna går inte av för hackor. Har faktiskt inte sett något liknande tidigare, men den där mats han verkar ha haft det mesta :D Hur utvecklas leken, har äggen kläckts ännu?
Animaniac skrev:Tack :) Nej, har faktiskt inte heller sett scalarer med så´na fenor vad jag kan minnas. Skaffade tre till häromdagen, som jag hoppas är samma typ. Får se om det blir som Mats säger, att de "växer i fenorna". Men har ju haft andra scalarer i samma storlek som inte har haft så breda fenor, så dessa är kanske lite speciella :) Ja, de flaggorna som är på min avatar har jag fått av Mats.
Tyvärr försvann hanteläggen, men de är på gång igen, vad det verkar.
Animaniac skrev:Butiken hade fått dem i inbyte, och vad jag förstod hade de haft yngel hos den förra ägaren. Men kanske dröjer det ett tag innan de bor in sig, så att säga.
Ja, blir det yngel nästa gång så blir det nog fler bilder :) Nu hoppas jag att det 20-talet kurvciklidyngel som lever, och har vuxit en del, klarar sig.
Animaniac skrev:Nu börjar väl den här tråden handla om lite annat än hantlar för tillfället, men vem bryr sig :D Får återkomma till dem när de har lekt igen, vilket inte verkar särskilt långt borta.
En lite suddig bild... Gissa arten: