Jamen, det var väl fan att dom skall äta upp äggen, då!
Gör dom det direkt eller är det efter ett tag - blir dom stressade av något?
Jag hade i början lite problem med det andra (inte det röda) paret, där hanen hela tiden satte i sig rommen så fort honan lade. Det tog några månader men sedan var det som att vända på en hand - han vaktade äggen och ynglen VÄLDIGT intensivt. Från den ena (misslyckade) leken till den andra. Alltså, ett totalt nytt beteende mellan två lekar.
Mitt "bekymmer/problem" är ju att 50 st. totalt ät-inriktade Rosentetror och cirka 30 Kardinaler helt enkelt är Discusarna övermäktiga - det går någon dag med frisimmande yngel, sen är dom väck - och tetrorna dyrt mätta...
Men, ge nu inte upp! Snart slutar dina Discus med äggätandet... hoppas vi!
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dom äter upp dem efter 24-48 timmar, dom lever tillsammans med pansarmalar, spetsnosscalarer, otocinclusar och pennfiskar i en 450 liters burk. Dom är kungarna i akvariet, stora och riktigt feta över pannan, ögonen brinner mörkröda hela tiden och matlusten är det inte något fel på. Dom verkar aldrig stressade, hur lugna och harmoniska som helst med eller utan rom så jag har ingen aning om varför dom äter upp rommen. Vatten värdena är som följer.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Temp, 28-29 grader[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ph 6,5[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Dh 2-4[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Kh 3[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Den mat dom får och äter med stor aptit är, discusgranulat, svarta mygglarver, artemia och MBF discusfood.[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]