Har jag för mycket fisk?

#1 - 30 april 2010 08:42
Hej! I mitt 312 liters med måtten 125x50x50 bor följande;
3 Scalarer
2+1 Eldbukar
4 Bolivianska fjärilar
1+1 Kakaduaciklid
10 Vinkeltetra
1 Pleco
3 Ancistrus
6 Corydoras

Till filtrering använder jag ett innerfilter Fluval 4+ (1000l/h), samt ett ytterfilter Fluval 305 (1000l/h) fyllt med makaroner och grov filtermatta i kuber. Har inte haft några problem med vattenkvalitet etc. men vissa av fiskarna är inte fullvuxna ännu heller. Har gott om gömställen och avdelade platser med hjälp av rötter och stenar, har även en hel del växter.

Tror ni att detta kommer funka i längden?

MVH
#2 - 30 april 2010 10:53
Låter lite mycket, men det är ju inte så stora fiskar du har...så jag vet inte:/ Antalet individer du har är samma som jag har i 720 litern....:/ Fast då är ju de lite större, men dock....
#3 - 30 april 2010 11:02
Hvarulf skrev:
Hej! I mitt 312 liters med måtten 125x50x50 bor följande;

3 Scalarer

2+1 Eldbukar

4 Bolivianska fjärilar

1+1 Kakaduaciklid

10 Vinkeltetra

1 Pleco

3 Ancistrus

6 Corydoras

Till filtrering använder jag ett innerfilter Fluval 4+ (1000l/h), samt ett ytterfilter Fluval 305 (1000l/h) fyllt med makaroner och grov filtermatta i kuber. Har inte haft några problem med vattenkvalitet etc. men vissa av fiskarna är inte fullvuxna ännu heller. Har gott om gömställen och avdelade platser med hjälp av rötter och stenar, har även en hel del växter.

Tror ni att detta kommer funka i längden?

MVH

gränsfall på mängd fisk.

dock noterar jag att du har månag fiskar som lever nere på botten.

det är nog lite trångt där.......

.
#4 - 30 april 2010 11:41
Hade jag varit du så hade jag gjort mig av med eldbukarna.

Sen hade jag antingen bytt bort plecon mot lite bilbukar eller någon mer tetra alternativt bytt bort dina ancistrus mot en till pleco.

Du hade nog också kunnat få in 2st scalarer till utan att överbelasta karet, om ovanstående förändringar görs.
#5 - 1 maj 2010 10:47
Tänkte eventuellt starta upp ett 54-liters som står och dräller för att avlasta det stora karet lite. Vilka fiskar tror ni vore bäst att flytta över dit isåfall? Kakaduorna plus nån mer?
#6 - 10 maj 2010 18:34
54liters ska vattenfyllas och inredas imorgon tänkte jag. Vilka fiskar tycker ni jag ska flytta över för att avlasta det större?
MVH

Annons