Har jag för mycket fisk....

#1 - 20 februari 2007 19:12
Jag vet att många ställer denna fråga...men jag undrar om jag har mör mycket fisk....jag är nybörjare och berhöver hjälp..

Jag har ett 54 liters akvarium.. och i detta så har jag..

6st platys.
9 neontetor... en dog när jag lade den i vattnet.
3guppys
2 pansarmalar

jag vet att pansarmalarna är stimfisk och undrar om jag kan köpa 2-3st fler????:( :confused:

har även fått 14 yngel och har dom i en liten mugg i akvariet...... tänker lägga i dom i akvariet på fredag då dom blir 8 dagar....det gör inget om alla överlever så jag lägger i dom då. hoppas även att inte alla överlever för då fårjag väl ge brt dom.... tacksam för alla svar...:p :)
#2 - 20 februari 2007 19:17
jag undrar även om jag kan köpa ett par fjärilscikider. eller om ni rekomenderar någon annan fisk...kanske jag kunde köpa en ancstrus som rensar på rutorna eller klarar pansarmalarna av alla alger:confused: :)
#3 - 20 februari 2007 19:24
tycker nog att du ska lugna dig med fisk,,,,,,

;)
#4 - 20 februari 2007 19:26
Ta det lugnt....

:) Jag skulle inte plocka i mer fisk, hellre få, vackra fiskar än för många blandningar som lätt blir en röra. Men du får göra som alla andra här på Zoopet, skaffa fler kar och utöka sorterna efter hand. :confused:
#5 - 20 februari 2007 19:27
tycker osså du ska lugna dig med fisk......om du vill ha mer fisk så kan du alltid skaffa ett lite större kar :)
#6 - 20 februari 2007 19:29
tror ni inte ens att jag kan köpa 2 pansarmalar till???
#7 - 20 februari 2007 19:30
Risk finns....

LeifyMan skrev:
Jag vet att många ställer denna fråga...men jag undrar om jag har mör mycket fisk....jag är nybörjare och berhöver hjälp..

Jag har ett 54 liters akvarium.. och i detta så har jag..

6st platys.

9 neontetor... en dog när jag lade den i vattnet.

3guppys

2 pansarmalar

jag vet att pansarmalarna är stimfisk och undrar om jag kan köpa 2-3st fler????:( :confused: