Har lämnat tillbaka mina Buenos Aires tetror

#1 - 25 oktober 2006 11:01
Hej...

Ja, de höll på att terrorisera mina platies och till och med min kampfisk...:confused:. För att inte prata om mina växter...eller vad som finns kvar efter dessa monster. Nåväl, nu har jag tröttnat på dem och har lämnat dem tillbaka till affären.

Nu behöver jag några fiskar som kan i lung och ro bo tillsammans med mina andra firrar.

Jag har ett 120l kar med

4 sunset platties
4 röda platties
1 kampfisk (hane)
2 Ancistrus
4 Corydoras juli

Några förslag? Tänk på att jag är trött på bråk i karet.
#2 - 25 oktober 2006 11:06
Mitt förslag är ett par nyckelhålsciklider. Har själv två och dom bråkar aldrig och låter växterna vara. Lite blyga dock.
#3 - 25 oktober 2006 11:13
Svarta neontetror, neontetror, glödbandstetror går utmärkt ihop med platys och corydoras.
#4 - 25 oktober 2006 13:49
Tack för alla förslag. Har läst att det inte en bra idée att ha guppysar eller neontetror tillsammans med en kampfisk. Stämmer detta?
#5 - 25 oktober 2006 15:23
Du bör kanske börja med att kolla vilka krav fiskarna har, generellt så har levandefödare och tetror lite olika krav på vattnet.
#6 - 25 oktober 2006 17:15
palett?

varför inte ett par palettciklider, lite ruffiga ibland men fasligt fina ! :D
#7 - 25 oktober 2006 17:36
Tack för alla förslag. Har läst att det inte en bra idée att ha guppysar eller neontetror tillsammans med en kampfisk. Stämmer detta?

I mitt kar går det både neontetror, guppys och kampfiskar (2 honor och 1 hane). I början nafsade kampfiskhanen på guppyhanarnas fenor, men slutade ganska snabbt med det. Nu har de gått ihop i över ett halvår utan problem. Men jag tror det skiljer sig från kampfisk till kampfisk. De kan ju vara riktiga personligheter. Ihop med neontetrorna har det inte varit några problem alls.

Du kan ju försöka hitta en kampfiskhane som i affären gått tillsammans med andra fiskar för att minska risken för att han blir en fenbitare.
#8 - 25 oktober 2006 18:13
Själv har jag platys, corydoras och svarta neontetror tillsammans i ett av mina kar och de mår fina fisken allesammans (hade glödbandstetror innan men dom knyckte gubben).
#9 - 25 oktober 2006 19:53
Kilfläcksrasboror är en av de fredligaste fiskarna som finns :p

Sen skulle jag också rekommenderadig att skaffa fler corydoras, de trivs bäst med grupper på minst sex stycken. Du kan blanda flera sorter om du vill det. Här är ett bildbibliotek på olika corydoras:http://www.jjphoto.dk/fish_archive/mall3.htm

Lycka till!
#10 - 27 oktober 2006 08:55
Varför inte drottningrasbora? Har en otroligt vacker röd färg när de trivs!

Annons