Har lite frågor ang pinnar stenar från naturen.

#1 - 1 november 2006 11:49
Hej,jag undrar lite vad man kan plocka från naturen.jag har praktbotier som jag e välldigt förtjust i och jag skulle villja få lite tips om hur dom har de i sin värkliga natur skicka gärna bilder på hur ni har dt i era akvarium med praktbotier. från dt ena till dt andra kan man ta pinnar från naturen o lägga ner i akvaiumet hur länga ska man koka pinnen/stenen?
#2 - 1 november 2006 14:58
Ingen som har lust att säga något?:(
#3 - 1 november 2006 15:07
Här har jag en en bild på mitt akvarium http://www.djurportalen.nu/stammisar/medlbilder/medlemmar/11866.jpg

Ni får gärna ifråga sätta om ni vill (tyvär fick jag bara med en botia på bilden borta vid pumpen dom andra ligger å gömmer seig ett tag nu.Som sagt så e inte karet klart på långa vägar en armaturen ska jag byta ut och stenarna ska jag byta mott lavastenar finns en hel hög av dom nere vid en älv.
#4 - 1 november 2006 15:17
Japp stenar å grenar kan du plocka ute i skogen. En del säger att man inte bör ta röda stenar, medan andra säger att det inte spelar någon roll. Det viktigaste är att du rengör dom ordentligt i vatten, eventuellt kokar. Grenar ska du inte ta från barrträd.. Om du inte vill ha grenar som flyter, så är det lättast att använda grenar du hittat i nåt vattendrag, men därifrån kan du få med dig sjukdomar, så se till att koka grenen och skölja den noggrant. Räcker nog med att låta vattnet koka upp bara, å sen låta grenen ligga i tills vattnet svalnat...
#5 - 1 november 2006 15:20
okej jag har en bäck ungefär 800m från huset så de går nog bra om man plockar därifrån självklart kokar jag å gör rent den välldigt noggrant
#6 - 1 november 2006 15:26
Låter suveränt!
#7 - 1 november 2006 15:26
:d
#8 - 1 november 2006 15:27
Har du ngn erfarenhet av praktbotier?
#10 - 1 november 2006 15:54
Tar gärna imott fler tips och knåp hur ni har jgort bra gömställen
#11 - 1 november 2006 15:55
#12 - 1 november 2006 15:57
den har jag läst x-antal gånger:D
#13 - 1 november 2006 17:22
Har du ngn erfarenhet av praktbotier?

Nej tyvärr, bara kampfisk. =) Är själv nybörjare inom fisk-ämnet...
I mitt akvarie har jag gömställen byggda av skiffer. Har en lerkruka också, det funkar bra!
#14 - 1 november 2006 17:48
jag har av stenar och en lerkruka som jag har gjort hål i botten och på sida så de blir som ett hus med en växt i

Annons