Hejsan
Jag har en idé:
Jag kollar forumet varje dag, ställer massor av frågor och försöker svara på några ibland.
Jag har märkt att vissa frågor dyker upp väldigt ofta. Det handlar om exakt samma fråga som ställs vecka efter vecka och ibland kan jag känna en liten trötthet inför att svara exakt samma sak varje gång.
Jag vet inte om ni har diskuterat syftet med forumet och sånt där. Jag är helt med på att "inga frågor är för dumma" och att alla ska få svar - särskilt nybörjare. MEN, hade det inte varit lite käckt om varje ämne hade haft en "klistrad" FAQ-tråd högst upp?
Nybörjare har ofta inte koll på hur man använder sökfunktionen och då skulle de kunna få svar snabbt samtidigt som tålamodet hos oss övriga skulle sparas lite....
Exempel:
Högst upp under ämnet "Inredning" skulle det kunna finnas en "klistrad" FAQ-tråd med svar på de vanligaste frågorna om pinnar, rötter, kottar, löv, stenar, hur mycket sand man behöver, länkar till olika DIY-sidor samt hur man söker på forumet etc. etc.
Jag anmäler mej som frivillig att påbörja en sådan FAQ-tråd till ämnet "Inredning" om intresse från administratörerna skulle uppstå. En sådan tråd kan ju även kompletteras efter hand. Men skulle ju kunna ha det som ett test i ett ämne till att börja med....
MVH
/Ulrica