plagiering är illa.Men en stilla undran vem har copyrighten när vi skriver på zoopet? Den som gjort ett inlägg eller zoopet? Jag kan inte minnas att man gör en officiell överlåtelse av copyrighten?Inte för det gör mig själv något - jag anser att mina inlägg är att betrakta som public domain - men anser ändå att om man citeras så ska källan anges.
När det gäller inlagda foton osv så står det ju angivet copyright zoopet.com men det händer att företag vänder sig till mig och vill använda något foto i reklamen och är det då inte mitt eget foto så hänvisar jag dom alltid till fotografen.
Till din textfråga så vet jag inte riktigt - dock så är det ju alltid olagligt att kopiera längre stycken utan att ha fått tillåtelse från den som skrev texten så skulle någon vända sig till mig och fråga om han får använda någon text på Zoopet som du har skrivit - så kommer jag inte att ge något tillstånd utan att istället hänvisa denne till dig. Strikt juridskt vet jag dock inte om det är du eller Zoopet som äger copyrighten till den text som du har skrivit på Zoopet - någon annan vet säkert bättre.
Nu är det dock borta från hemsidan ifråga så det är ingen vits med att älta detta vidare - misstag kan alla göra