Egentligen inte - dels är den väldigt hög och dels är vattenytan liten (vilket ger ett syrefattigt vatten) och ingetdera är speciellt lämpligt för räkor
Det viste jag faktiskt inte! Jag kan inte mycket om räker. tyckte idén från andra här på forumet verkade lysande bara!
Men yadayada!
Jag skrev ju i början vilket som var skillnaden på höjden och bredden..
Jag skrev att de skulle ha minst 50cm. då skrev du ja men den är ju 65cm.. och ja det är på höjden!
en fisk simmar framåt inte uppåt då det viset!
Ta nu och sansa dig. Lyssna framför allt på Kjell! för det är som andra skrivit, han har nog mer erfarenhet av fiskar än någon annan du pratat med idag!
Ha din sjöjstjärt i vasen tills du har pengar att köpa dig ett nytt akvarium! Men försök spara ihop till detta inom kortare framtid!
Och tänk då på. Det är alltid bättre att ha ett lite för stort akvarium än en precis lagom eller för litet!
Kolla upp största möjliga som passar din plånbok när du väl får in lite cash!
Visst hittar du t ex ett 500L för en billig peng är väl det att ta i om du nu inte vill ha så stort! Men du förstår vad jag menar!
Och det jag tror folk låter "otrevliga" för det är faktiskt din inställning. Fast du har ju bett om ursäkt för den. Men så du vet det till nästa gång!
På detta forumet så kan du gällande fisk så kan du lita på det mesta. Du ska iaf lite mer på folket här på forumet än dem i din zoobutik!
Sen finns det många som lever kvar i att en fisk kan man visst ha i en liten skål! det hade vi alltid förr!
Men saker har ändrats sen förr.
Och alla vet att du är ny här på forumet, då försöker fler bara att hjälpa dig i din fråga, vägleda dig så att du får den hjälp du behöver så dina fiskar mår så bra som möjligt!
Det är som jag sa innan, är man nybörjare så kan man inte veta allt! Jag själv startade upp hobbyn nu igen för bara några månader sedan. Jag har precis kommit in i lite för att kunna ge mina fiskar bästa möjliga i den mån jag själv har pengar!
Så tips i framtiden!
Lyssna först på dem som ger dig råd. Tänkt efter, det finns dom som är lite otrevliga oxå. Men dem som skrivit här vet jag inte varit otrevliga mot dig! Det är bara din attityd som spökat till det för dig. Så lyssna på folket, följ deras råd och försök inte försvara dig. för det är då det blir lite fel!
Lycka till med din slöjstjärt!