Sol,men blåsig o ingen vidare sommar för dom som vill ha värme.Själv står jag knappt ut om det är för hett.Tycker bättre om vår o höst då temperaturen är lite mer lagom.
Kiselalgerna i mitt ena kar har minskat nu.Hoppas dom försvinner vid nästa rengöring o vattenbyte.Ser ju inte så trevligt ut.
Är det bara jag på Zoopet som inte håller på med en massa vattentester?Jag byter vatten o tar i pmmd,o det verkar fungera(förutom kiselalgerna då)Men som sagt så minskar dom nu.Känner en del som har akvarie o ingen av dom håller på med vattentestar heller.Mina fiskar ser ut att må bra trots denna misskötsel.Vet att jag som nybörjare borde ta åt mig av va dom som har mer erfarenhet säger,o det gör jag,har lärt mig utrolig mycket av att läsa inläggen här.
Har inhandlat en vaccum-cleaner till avariet i dag. Satt ihop den utan problem,har bara ingen aning hur den fungerar.Kostade bara 50kr.ny ink.frakt på Tradera så det är inte hela världen,men irriterande.Ganska typisk mig måste jag medge.Har majlat till han jag köpte den av så jag hoppas han e snäll o svarar,så jag lär mig använda den.
Nu ska jag åka ut till pållen på bete o kolla så dom har rent vatten o ge honom lite godis(morötter).
Ha det så gott.Elis.:)