Helt såld..

#1 - 8 februari 2008 20:04
Ja det tog inte många månader att bli helt såld på akvaristiken inte.:D

Nu sitter jag vackert med 2 st 720L och 1 st 222L plus räkkaret på 60 liter också. De andra 3 har jag tömt i brist på fantasi och ett för att jag inte har tillräckligt stora discusar ännu(lekpar).;)

Maken har två igång, ett 720L och ett 250L med ett lekpar(discus)som la rom igår.

Jag har gett upp tanken på att jag skulle tröttna så igår tog jag mig i kragen och blev medlem i Örebro akvarieklubb. Får väl se om jag vågar åka på något möte framöver. Alltid kul att sitta och lyssna på folk som pratar om saker man är intresserad av.

Det som övergår mitt förstånd är varför man fastnar så in i norden för Discus!! Om man fastnar alltså. Jag blir desperat om någon av mina bebbar är lite mörk eller verkar lite slö. Då blir det stora mätväskan som kommer fram och alla tester som kan göras görs. Är det något värde som felar det minsta så kan Peder på Akavriekällaren vänta sig ett halvt hysteriskt samtal från mig. Tur att den mannen är så lugn, för det brukar inte jag vara när jag ringer..Däremot så är jag det när jag lägger på luren igen.:p Sedan skyller jag på honom att jag sitter med en massa discusar som jag oroas över. Hans passion är ju discus också och den smittar rejält tydligen! Varenda gång jag är in(vilket inte är sällan:p) så fastnar jag i discusrummet hur länge som helst. Skulle kunna bo där tror jag, underbart med alla discusar och värmen gör gott för mina leder också. Riktig rehabilitering att vistas där med andra ord.

Av någon skum anledning har jag fått en nitritspik i mitt 222L med 10 discusbebbar. Inte kul alls kan jag säga. Det är bara en som har reagerat på nitriten och även den äter och skiter som den ska, men är mörk. Jag är ju utom mig av oro naturligtvis, miste ju två av de fyra första jag köpte på grund av klantighet. (Efter det skaffade jag ett eget kar till småttingarna.)[B)]

Så nu testar jag nitrit och nitrat flera gånger om dagen under kommande dagar för att se åt vilket håll det är på väg.

Ha en härlig helg alla! Själv ska jag vaka över discusar, skjutsa ungar på kalas och bli rallyänka under helgen..*S*..
#2 - 8 februari 2008 22:36
Jaja, välkommen in i diskusträsket;)!
Och de har en tendens att bli dyrare och snyggare vad tiden lider....
#3 - 9 februari 2008 13:45
Tackar!
Ja det är verkligen ett träsk, men man klafsar runt i det med nöje av någon skum anledning..:D
#4 - 9 februari 2008 15:12
Hoppas det löser sig medd dina bebbar, alltid lika trist när något felar, men du verkar ju ha en expert tillhanda så det löser sig säkert! /Calle

Annons