Heltäckande ramp?

#1 - 11 februari 2006 18:04
Hejssan,
jag undrar om någon vet nångot om vet nått om heltäckande ramper...
jag har ett 150x60 akvarium på 540l som jag hitttills har haft två lysrör till men tänkt byta upp mig till fyra, och tänkte samtidigt kanske sattsa på en heltäckande ramp.
Jag hittade en på PWSS:
http://www.pwss.se/product.php?productid=2027&cat=206&page=1
men det finns inte mkt info om den och häller inga bilder, nu undrar jag om nån vet nått om den eller kanske nån kan rekomendera nån annan ramp som både ser snygg ut (alu ramat akvarium) och är funktionell (tex hål bak för slangar och lucka för matning och underhåll).

Tack på förhand! :)
#2 - 11 februari 2006 18:38
Heltäckande ramp

Jag har en heltäckande aluminiumsramp med 4 rör till mitt 540l akvarium och är nöjd med den. man kan tända varje rör för sig. Rampen är gängad längsgående i bak och framkant vilket gör den öppningsbar fram och bak, "luckan" som skall vara fram är mycket smalare än den som skall vara i bakkant men jag vände på rampen vilket gav mig en större service lucka.
Jag har ytterfilter, vilket betyder jag har två rör som skall in i akvariet men i och med att rampen är öppningsbar var inte det något problem, bakre luckan ligger på rören och kan inte stängas helt men det syns knapt.

Hoppas det hjälpte lite :)
#3 - 11 februari 2006 18:52
jag har likadan som ovanstånde person, men man har sågat på plasten på min för ytterfilter rör= helt tätt...

men kostnaden för ett heltäckande är knappt värt det...
#4 - 11 februari 2006 18:57
Tycker det är snyggare med heltäckande, då slipper man att se de fula täckglasen.
#5 - 11 februari 2006 18:58
Tack för era svar...
vet ni vart ni köpte den/vilket märke?
Har ni kanske någon bild? :)
#6 - 11 februari 2006 19:32
Finns en halvtaskig bild på min Zoon ;) : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=499012

Ljusrampen är den samma som PWSS säljer
#7 - 11 februari 2006 19:45
köpte min beg. privat, nypris var 2200 exkl rör, jag fick med rör och till ett mkt bra pris ;)

Annons