Heltäckande ramp

#1 - 19 maj 2009 08:36
Nu ger jag snart upp. Men jag måste fråga först.
Har heltäckande ramp, men inga isolerade ljusrör. Måste jag ha täckglas då? Eller jag kan köra utan täckglas?
#2 - 19 maj 2009 11:46
Ursäkta, men vad menar du med [COLOR=red]isolerade ljusrör[/COLOR]?
#3 - 19 maj 2009 14:30
icejoy skrev:

Har heltäckande ramp, men inga isolerade ljusrör. Måste jag ha täckglas då? Eller jag kan köra utan täckglas?
är det ett hemmabygge alltså? Måste väl isåfall finnas täta lysrörshållare att köpa... Skulle aldrig använda rampen om jag var osäker på säkerheten!
#4 - 19 maj 2009 16:32
Själv kör jag utan täckglas under lysrören. Inga problem.
Ser inte hur det skulle uppstå kondens där.
#5 - 19 maj 2009 16:35
Wunder skrev:
Själv kör jag utan täckglas under lysrören. Inga problem.

Ser inte hur det skulle uppstå kondens där.
om du har en heltäckande ramp och lyfter lite på den på morgonkvisten så ska du se att den dryper av kondens...;)
#6 - 21 maj 2009 08:27
icejoy skrev:

ja.
#7 - 21 maj 2009 09:12
Min stora 2 meters ramp är det nog säkert en halv deciliter vatten uppe i innan den är tänd.
Det samlas kondens utan dess like.
#8 - 21 maj 2009 13:02
Don Kiwin skrev:
Ursäkta, men vad menar du med [COLOR=red]isolerade ljusrör[/COLOR]?

På heltäckande ramper brukar det finns en liten pryl i ändarna på lysrören som skyddar mot kondensen.
#9 - 21 maj 2009 13:04
åheim skrev:
är det ett hemmabygge alltså? Måste väl isåfall finnas täta lysrörshållare att köpa... Skulle aldrig använda rampen om jag var osäker på säkerheten!

Inget hemmabygge. Det är ju därför jag frågar här :)
#10 - 21 maj 2009 13:04
drd skrev:
Min stora 2 meters ramp är det nog säkert en halv deciliter vatten uppe i innan den är tänd.

Det samlas kondens utan dess like.

Kör du med eller utan täckglas?

Annons