Varför har du inte kastrerat henne, eller åtminstone ge henne p-piller ett tag. Visst, det är jättekul att ha små söta kattungar hemma, det kan jag hålla med om. Men tänk att du bidrar till fler kattungar som inte har något hem/ eller som blir sommarkatter. Hjälp katthemmen genom att kastrera din honkatt. Så får vi några mindre kattungar/ sommarkatter att ta hand om.
MVH
Erika, volontär på ett katthem.
Just det den där kastreringsfrågan har jag många gånger funderat på varför inte ägarna kan göra?? Jag blir så för****ad!! Hur kul är det när grannens okastrerade hankatt springer och pissar ner ens utemöbler. Det räcker med att han skvätter någonstans intill huset så lucktar det FAN!! Ännu mysigare när solen ligger på. Var det kul att köpa nya dyra sittdynor och hankatten hoppade in vid en öppning på glasaltan och pissade ner dem?? Är det kul att ta hand om överblivna kattungar som är dömda till döden? Tror ni det är kul att se på när dömda kattungar blir ihjälslagna?? Kastreringsfrågan annser jag borde vara lag på om man inte planerar avel osv.?? Just för att slippa fler hemlösa katter, osämja bland grannar m.m.
Jag älskar katter och hoppas att fler katter kan få ett bättre liv än att bli misshandlade, skjutna, hemlösa osv.
//Camilla