Hemsk början på det nya året!

#1 - 3 januari 2009 09:20
Det värsta som kan hända en djurägare hände oss nyårsdagen. [:-118][:-118][:-118]

Jag var och lade en av ungarna när min man skriker i köket att "Sassie (nya hunden) är död".

Min första tanke var att det skämtar man inte om.

När jag kom ner i köker efter 45-60 sek såg jag henne ligga livlös på golvet.

Jag gav henne hjärt lung räddning i 10-15 min men det hjälpte inte, hon var borta.

Jag frågade gubben vad som hänt och han sa att hon pip till högt en gång och sen lite lägre två tre gånger, han tyckte det lät onormalt så han gick till henne med en gång. Han var hos henne inom 30 sek och då låg hon död på golvet.

Det är inte normalt att en hund på 4 år dör knallfall.

Hon hade varit ute och kissat bara 30 min innan och var helt som vanligt.
När jag gick upp med Alex satt hon och väntade på att resterna från middagen skulle svalna och så bara dör hon 5 min senare.

Vi får se vad obduktionen visar i nästa vecka.

Livet är inte rättvist!
#2 - 3 januari 2009 09:31
Näääää.... vad hemskt [:O].
Kan bara hålla med: Livet är absolut inte rättvist...
#3 - 3 januari 2009 11:16
Beklagar sorgen! Ta hand om er. Kram Jennifer
#4 - 3 januari 2009 11:59
Beklagar sorgen *kram*
#5 - 3 januari 2009 13:17
Neeej.. vad var det för ras??? Åhh.. Jag känner med dig.. Vi trodde ju också att vi hade förlorat vår bortsprungna hund på nyårsdagen och jag förlorade min boxer för 2 år sedan men han var iaf 9 år... Så tragiskt.. Många kramar från nacka..
#6 - 3 januari 2009 14:30
Hemskt ledsen för er skull.
Beklagar sorgen
#7 - 3 januari 2009 17:36
beklagar sorgen! Hoppas ni får nått vettigt svar på varför med så man slipper gå o grubbla
#8 - 3 januari 2009 18:36
Jag är hemskt ledsen för er skull, Jessa. Jag hoppas att ni får reda på vad som hände Sassie. Sånt där ska bara inte hända. Vilken hemsk upplevelse!

Vi förlorade en av våra högt älskade katter i tisdags, hela julen har tillbringats i oro och vaka över henne efter att hon helt utan förvarning insjuknade helgen innan jul. Hon blev bara tio år. Detta är den värsta julen någonsin.
#9 - 3 januari 2009 19:32
Det där med djur är ett gissel. Framförallt när de bara trillar ihop och dör. :( Hoppas obduktionen ger er svar. Kramiz!
#10 - 3 januari 2009 20:43
Så ledsen för er skull. Att förlora ett husdjur är alltid smärtsamt, mångdubbelt så på detta fasansfulla sätt.
Många varma tankar.
#11 - 4 januari 2009 07:43
Usch, lider med dig.
#12 - 4 januari 2009 08:36
Katharina. Det var en schäfer.
#13 - 4 januari 2009 21:58
Låter som "akut cirkulationschock".
Då skriker dom till och är bara borta.

Inte alltid obduktionen kan visa exakt vad det är som har hänt, mer än att hjärtat stannat.
Men orsaken hittas inte alltid.
För min ena hund berodde det på toxinbildande streptokocker i tonsillerna, för den andra var det dilaterad kardiomypati
#14 - 7 januari 2009 12:10
Men gud så hemskt! Vilken chock! Stackars hela er familj! Går det på "dolda fel"försäkringen tro? Stora tröstekramar!

Annons