Hittar de maten?

#1 - 21 mars 2008 16:30
Det är inte längesen alls jag köpte två st pyttesmå ancistrusar, bara 1½-2 cm stora. När jag slänger i maten så hinner de aldrig på tabletterna vad jag sett, utan de andra fiskarna hinner äta i sig det mesta..

Mitt akvarium är på 200l, är det för stort för att de ska hinna hitta maten innan den försvinner?
#2 - 21 mars 2008 16:35
vad har du för övrig inredning? rötter/stockar?
när på dygnet matar du fiskarna med tabletterna?
#3 - 21 mars 2008 16:38
TheThing skrev:
Det är inte längesen alls jag köpte två st pyttesmå ancistrusar, bara 1½-2 cm stora. När jag slänger i maten så hinner de aldrig på tabletterna vad jag sett, utan de andra fiskarna hinner äta i sig det mesta..

Mitt akvarium är på 200l, är det för stort för att de ska hinna hitta maten innan den försvinner?

Det bästa är om du släpper i algtabletten ca. 1h efter belysningen släckts, då har de andra fiskarna "somnat" och ancistrusarna vaknat :)
#4 - 21 mars 2008 16:39
Mycket växter och rötter + några stenar. Sanden är relativt finkornig. Matar efter att lyset släckts.
#5 - 21 mars 2008 16:54
Nina82 skrev:
Det bästa är om du släpper i algtabletten ca. 1h efter belysningen släckts, då har de andra fiskarna "somnat" och ancistrusarna vaknat :)

Jag är fortfarande orolig för att de inte ska hitta dom, fast är de hungriga så kanske de kikar fram och letar nogrannare. :)
#6 - 21 mars 2008 16:57
TheThing skrev:
Jag är fortfarande orolig för att de inte ska hitta dom, fast är de hungriga så kanske de kikar fram och letar nogrannare. :)

Eftersom de är nattaktiva tror jag säkert de kommer hitta dem och då är ju risken mindre att de andra fiskarna äter upp det.
#7 - 21 mars 2008 17:43
mina små yngel bryr sig inte om tabbsen utan där är det brysselkål,gurka mm som gäller tills de blir större,rötterna älskar dom.

Annons