Hjäälp min favorit svärdbärare är sjuk!!

#1 - 17 april 2005 12:34
Sjuk svärdbärare HJÄÄÄLP!!!!!! (min favvo)

--------------------------------------------------------------------------

HJÄÄÄLp. min svä'edbärare är lkosntig 3 st andar hyar dött på samma sätt när jag köper nya fiskar började en sv'rdbärare bli lugn andas hastigt och sen dör. sen köpte jag mer nya fiskar och så dog en tilkl på samma sätt sen en till. Och nu min favorit det är min allra äldsta fisk och jag gör vad som helst för att den ska överleva!!!!. jag har tagit den i en burk med akvarievatteen med massa stess medel testat protozin och en Bota allt medecin HJÄÄÄLP!!!!
#2 - 18 april 2005 07:34
Har du kollat värdena i ditt akvarium med en test sticka? Vatten temp? Bra flöde från pump? Hur stort akvarium har du? Du kan ha nitrit. Att hålla på och medicinera i onödan gör risken större att fiskarna dör! Om det skulle vara nitrit hjälper ingen medicinering heller. Då bör du slamsuga botten (byt en hel del vatten) och tillsätt aquasafe för att jämna ut vatten värden.

//Camilla
#3 - 18 april 2005 12:15
låter som nån typ av förgiftning c.ciklid har bra förslag ja tycker att du ska städa ur ordentligt ta ut fiskarna byt allt vatten fyll på töm gör så några gånger skölj gärna gruset sanden riktigt ordentligt om du har så du kan köra aktivtkol i pumpen gör gärna de... de renar vattnet ganska så bra... kolla gärna efter nitrit som c.ciklid skriver

/Daniel

Annons