Hjälp!

#1 - 29 augusti 2011 09:14
Mitt akvarie sprack inatt!
Silikonet släppte helt enkelt på baksidan av akvariet och en hel massa vatten forsade ut i mitt kök.
Lyckades rädda mina 2 Gröna prickiga kulfiskar som jag hade i men just nu bor dem i en spann, är det någon som vet var jag kan få tag i akvarie Billigt.. hälst inte blocket har blivit lite skeptisk emot begagnade akvarie sen jag va tvungen och lägga ut Alla mina kläder på köksgolvet för att suga upp vattnet.
Tror inte hyresvärden kommer gilla mig (nyinflyttad). men som sagt e de någon som vet nått så e de bara och skriva. vill hälst inte behöva sdoptera bort mina kulfiskar de e lite av mina favoriter.
#2 - 29 augusti 2011 09:24
Ta dig till närmsta större zoobutik, de brukar ha mindre kar inne, kanske de till och med kan ta hand om dina kulfiskar medan du kör in det nya. Annars kanske du kan silikona om karet om du är lite händig. En stor plast back kan även fungera bra som ett mindre backup kar, har själv ett par i källaren sedan flytten.
#3 - 29 augusti 2011 09:29
påväg in till den lokala djuraffären nu.. hoppas på att få tag i nått hyffsat.. annars blir de å skuldsätta sig..
#4 - 29 augusti 2011 09:35
Vart bor du då? Du kan få ett akvarium av mig. :D
#5 - 29 augusti 2011 09:36
första gången jag hört talas om att en ruta släpper! wow!
#6 - 29 augusti 2011 09:44
doktorn skrev:
Vart bor du då? Du kan få ett akvarium av mig. :D

jag bor i Eslöv.. har ud ett tackar ja inte nej men lämnar tillbaka det såfort ja fått tag i ett eget
#7 - 29 augusti 2011 09:45
hannesc skrev:
första gången jag hört talas om att en ruta släpper! wow!

detta är facktiskt andra gången de händer mig sist va de när ja köpte ett 330 liters begagnat på blocket å trycktestade de i trägorden
#8 - 29 augusti 2011 09:48
jag har alltid köpt begagnat o aldrig haft en enda läcka. ever. fan vilket otur du måste ha haft.
jag köper nästan hellre begagnat än nytt. för med ett begagnat så VET jag att det har hållt tätt. med helt nya är jag alltid lite skeptisk.
har hört mer om folk som fått lämna tillbaka splitt nya kar för de läckt än begagnade.
#9 - 29 augusti 2011 09:54
sinnessjukt.. ja måste ha den bästa oturen i hela världen tur man e bäst på nått
#10 - 29 augusti 2011 09:54
bra sätt att se på det :D
#11 - 29 augusti 2011 11:25
hannesc skrev:
bra sätt att se på det :D

ok Hannesc har nu införskaffat mig ett 250L begagnat kar nu.. håller detta inte lägger ja ner mitt blocketanvändande för gott... :P.. tror du att mina kulfiskar ca 3-4 cm kommer bråka med de 6 malawi som är i?.(nödlösning)
#12 - 29 augusti 2011 11:30
bra det. hoppas det håller :)
'
hmm jag tycker ju inte man ska blanda malawi med nått annat än just malawi. osäker på hur det kommer funka du.
#13 - 29 augusti 2011 11:41
Jag köpte ett skylt ex på 80 liter, ingen bra idé, stått ett antal år utan vatten i fönstret. Ända kar som läckt för min del.
#14 - 29 augusti 2011 12:16
ahrg.. du kvarstår mitt problem fast jag e 800 kr fattigare..:S aja ut på blocket igen
#15 - 29 augusti 2011 12:22
Nej nej, jag menar inte att butiksköpta kar är sämre, bara att det inte är sämre att köpa begagnat, såvida det inte är många år gammalt.
#16 - 29 augusti 2011 22:53
tack för all hjälp idag upskattas.. just nu simmar mina kulfiskar omkring i mitt nya 250L akvarie jag lyckades få billigt av en kille i ystad.. och nu sitter jag här och tänker.. 250 liter/2 kulfisk.. kanske skulle kunna ha nått mer i karet.. frågan e vad?
#17 - 30 augusti 2011 06:56
Madafakka skrev:
tack för all hjälp idag upskattas.. just nu simmar mina kulfiskar omkring i mitt nya 250L akvarie jag lyckades få billigt av en kille i ystad.. och nu sitter jag här och tänker.. 250 liter/2 kulfisk.. kanske skulle kunna ha nått mer i karet.. frågan e vad?

Det är ju i sammanhanget ett ganska behagligt problem! :)
#18 - 30 augusti 2011 06:58
Det är ju i sammanhanget ett ganska behagligt problem! :)

sant sant men ja har gått om tid och lägga tillbaka gilvet i köket vid ett senare tilfälle :P just nu måste jag ju setill att mitt akvarium blir så bra som de bara kan bli :P
#19 - 30 augusti 2011 17:07
tack för all hjälp till alla .. nu har jag inrätt färdigt mitt nya kar och kulfiskarna trivs som ursäckta uttrycket fisken i vatten =) tror ja ska slänga upp en bild här , blev sjukt stolt =)
#20 - 30 augusti 2011 17:44
Madafakka skrev:
tack för all hjälp till alla .. nu har jag inrätt färdigt mitt nya kar och kulfiskarna trivs som ursäckta uttrycket fisken i vatten =) tror ja ska slänga upp en bild här , blev sjukt stolt =)

Tveka inte, gör det!
#21 - 31 augusti 2011 12:41
Måste bara ha tag i en kamera först ;)

Annons