I Onsdags när jag tände mitt discus kar så blev det panik i karet alla for fram och tillbaka som galningar.Nu när man tänder karet så blir dom jätter rädda å typ står tryckta mot bakgrunden.:(
I Onsdags när jag tände mitt discus kar så blev det panik i karet alla for fram och tillbaka som galningar.Nu när man tänder karet så blir dom jätter rädda å typ står tryckta mot bakgrunden.:(
Vad ska jag göra???[/quote]
Har du timer till lampan? Kan det vara så att om du inte har det så blir dom rädda för dig när du står nära karet och tänder själv?
Vad ska jag göra???[/QUOTE]
Kolla vattenvärdena så det inte är förgiftning.
Lucas_no1
#5 - 27 februari 2006 07:56
Ja kolla vattnet och fiskarnas kondition!
Discus som inte mår bra tenderar till att bli mycket rädd.
Ett annat fel kan också vara att solen ligger på karet nu när det börjar bli ljusare och däremd får du skuggor som faller över när du tänder lampan.
Jag hade samma bekymmer med mina discusar initialt. Men efter rådet med svag nattbeslysning är det inget bekymmer längre + att de säkert vant sig vid oss i familjen nu... (idag kom det in en ny stor kille och hälsade på och vips stod alla discusarna i grottan och tryckte, tills han gick för då kom de fram igen...)//Lycka till