Hjälp!!!

#1 - 13 maj 2007 12:47
Efter att men pojkvän hade fest igår hade nån haft i ca 1 burk med tabletter mot blodbrist i två av mina akvarium.. Massa fiskar har dött..
Behöver hjälp, vad ska ja göra.. Har bytt vatten i båda två, inte allt då utan 70 % så fiskarna kunde simma.. Ska ja byta igen efter jag fyllt upp lr? Hjälp snälla.

O gissa om jag är arg!!
#2 - 13 maj 2007 13:52
Det skulle jag nog gjort samt köra 50% vattenbyten i några dagar så medicinen förhoppningsvis är borta.
#3 - 13 maj 2007 14:42
Köp massa aktivt kol o ha i ditt filter
du kan även ha tygpåsar med det löst i vattnet de suger upp medecinen såvidare den är kemisk o inte organisk
#4 - 13 maj 2007 22:22
Vad f-n är det för idiot som har gjort det?? :mad:
#5 - 14 maj 2007 14:01
Jens A. skrev:
Vad f-n är det för idiot som har gjort det?? :mad:

An utav min killes kompisar tydligt, är så arg så de går inte att berskriva.

Märktes tydligt vilka fiskar som var tåligast iaf för dom som överlevde finns alla i stimmet kvar utav o dom som dog där dog alla.. Tex silverhajarna dog allihopa o nästan 30 kardinaltetror men ingen blodtetra o ingen gurami.

Det var järntabletter dom stoppade i o grogg lr cider. Har kol i o fiskarna mår bra dom som är kvar..
Bytte 70% två gånger i båda karen 375 och 180 litrarna. Hoppas inga mer dör..
#6 - 14 maj 2007 14:35
An utav min killes kompisar tydligt, är så arg så de går inte att berskriva.

Märktes tydligt vilka fiskar som var tåligast iaf för dom som överlevde finns alla i stimmet kvar utav o dom som dog där dog alla.. Tex silverhajarna dog allihopa o nästan 30 kardinaltetror men ingen blodtetra o ingen gurami.

Det var järntabletter dom stoppade i o grogg lr cider. Har kol i o fiskarna mår bra dom som är kvar..

Bytte 70% två gånger i båda karen 375 och 180 litrarna. Hoppas inga mer dör..

inga vänner som jag känner som skulle göra sånt..
#7 - 14 maj 2007 14:35
Begär en tusenlapp för vandaliseringen och tala om att han är en idiot och ge även din pojkvän en skopa för att han inte håller bättre koll på sina så kallade kompisar!
#8 - 14 maj 2007 14:52
åheim skrev:
Begär en tusenlapp för vandaliseringen och tala om att han är en idiot och ge även din pojkvän en skopa för att han inte håller bättre koll på sina så kallade kompisar!

Helt klart skall han betala för det han saboterat !!
#9 - 14 maj 2007 14:58
Bristande respekt mot dig, din pojkvän, och dina fiskar..
#10 - 14 maj 2007 15:01
Min pojkvän har fått skäll efter noter kan jag lova, dessutom får han inte ha fest hemma själv igen.. Killen som gjorde det ska få betala 1500 och han är inte välkommen hit igen.
#11 - 14 maj 2007 15:13
go girl:D
#12 - 14 maj 2007 15:15
Lite lättare när du vet vem det var som gjorde det. Skulle knappast tro att han gjorde det för att vara dum eller elak mot fiskarna utan ett fylledille(får man hoppas;))
#13 - 14 maj 2007 21:34
Tack för stödet..

Ja vet inte vad han gjorde de för, men han erkände o de var ju bra iaf..
Min sambo har fått tömma o fylla upp akvarium han, två gånger dessutom. Det kändes som ett lämpligt straff till honom.. Vart nog 1000 liter som han bar totalt, och bakfull som fasen var han.. *Heheh*
#14 - 14 maj 2007 21:49
All heder åt killen som erkände, honom skulle jag absolut våga bjuda hem igen han gör nog knappast om det.

På valborg gick min digital kamera sönder på efterfesten medans jag låg och sov, på morgonen när jag ville titta på korten som tagits så märker jag att displayen är kass. Mina 4 närmsta vänner och ingen vågar erkänna trots att jag inte vill ha pengar..
#15 - 15 maj 2007 20:31
Han sa att han blivit knuffad när han skulle ta bort tablettburken som stod på akvariet så tabletterna ramlade ner i akvariet och så hamnade några i det andra som var i andra änden av rummet..
Tabletterna stod ovanpå kylskåpet i köket när jag åkte hemmifrån..
Extremt dålig lögn faktiskt..
Men han betalar iaf
#16 - 8 juni 2007 23:37
stackars dig!

fyfan va elak polare din kille har.. han skulle säkert bara va ball! men de är bra att du ryter till! han skäms nog som fan.. och de där med att göra sig ovän med sin polares flickvän.. de är ingve vidare!
hoppas att dina fiskar mårbra nu iaf!
#17 - 8 juni 2007 23:48
beklagar dina fiskar :S men ge killen en chans till, jag har sagt en hel del dumma saker när jag har varit på fyllan, dock inte gjort något sådant, men dagen efter så har man väldigt dåligt samvete det må du tro. Jag försvarar inte honom eller mig att t.ex. Spriten talade eller något sånt bara korkat att dricka om man inte klarar av det. Men låt han be om ursäkt och sånt så mår du bättre av det och han självklart.
#18 - 9 juni 2007 07:13
Dålig stil av honom!
Hoppas att han verkligen betalar för det också.
#19 - 9 juni 2007 11:29
Och att skylla på att man var full... Jaha, och? Han blev nog fastbunden, och itvingad en massa alkohol med en tratt... Eller kanske inte. Alkohol kan få människor att göra korkade saker (en del verkar t.o.m skryta om det av nå´n anledning), det är ingen nyhet, en del människor blir mer korkade än andra med alkohol i sig, och många kan inte säga stopp. De som beter sig mest omoget är nog rätt omogna även i nyktert tillstånd, förmodligen anser han att det "ju bara var fiskar". Att överhuvudtaget dricka så mycket att man gör en så dum grej är omoget.

Hade det hänt med nå´t av mina akvarier, så hade personen ifråga fått köpa nya fiskar.

Annons