hjälp!

#1 - 19 januari 2008 13:11
har ett 80l kar och jag har ett par blackmolly( en hane och en hona )
och karet är tomt , vad ska jag köpa för ett 80 liter kar.

hoppas ni kan hjälpa mig:)
#2 - 19 januari 2008 13:16
[COLOR=blue]Guppys, Svärdbärare, Guramis, tetror etc. Klicka på fliken "avdelningar" och sedan "sötvattensfiskar-artbeskrivningar".[/COLOR]
#3 - 19 januari 2008 13:19
istället kan du inte säga hur många av varje sort och vilka som passar bäst ihop och helst finaste
Bilagor:
#4 - 19 januari 2008 13:27
funderar på att ha 2 black mollys( hona och hane ) 2 silver mollys( hona och hane ) 2 platys( hona och hane) 2 guppys( hona och hane ) är det för mycket elr för litet
#5 - 19 januari 2008 14:07
Med tanke på att guppys och platys har en tendens att bli fler så kan det nog räcka med de . Börja med att köpa in några få åt gången. Möjligtvis kan du köpa någrafler honor än hanar då honorna annars kan bli tröttkörda.
#6 - 19 januari 2008 14:08
Mollysarna kommer korsa sig över färgränserna, så du är medveten om det. För alla levandefödare är det lagom att ha 2-3honor per hane. Någon algätare kan vara en god ide att ha oxå.

1+2 mollys
1+2 platy
1+3 guppy
algätare

Är en lagom början när karet väl är inkört av dina två mollysar som du har nu. Levandefödare ynglar ungefär en gång i månaden så du kommer snart ha fler fiskar.
#7 - 19 januari 2008 14:18
_Lena_ skrev:
Mollysarna kommer korsa sig över färgränserna, så du är medveten om det. För alla levandefödare är det lagom att ha 2-3honor per hane. Någon algätare kan vara en god ide att ha oxå.

1+2 mollys

1+2 platy

1+3 guppy

algätare

Är en lagom början när karet väl är inkört av dina två mollysar som du har nu. Levandefödare ynglar ungefär en gång i månaden så du kommer snart ha fler fiskar.

räknar nt med att ynglen ska klara sig eftersom jahg inte vill ha mer än 10 - 20 fiskar , men om en elr två klarae sig skulle det vatt kul:D
#8 - 19 januari 2008 14:26
Om du har ganska mycket växter i akvariumet kommer nog 1-2st klara sig ur varje kull. Sen så kan du sälja yngelöverskottet efter ett tag.
#9 - 19 januari 2008 14:27
_Lena_ skrev:
Om du har ganska mycket växter i akvariumet kommer nog 1-2st klara sig ur varje kull. Sen så kan du sälja yngelöverskottet efter ett tag.

sälja till vem elr vart?
#10 - 19 januari 2008 14:31
Med annones här eller på blocket, på fiskakuktioner eller till butiker.
#11 - 19 januari 2008 14:58
Några överlever alltid, speciellt när man inte har någon stor fisk som kan äta dem när de blivit lite större. Jag hade ett 96-litersakvarium där jag började med 5 guppys, ett år senare var det överfullt, så yngelbrist behöver du inte oroa dig för =)

Annons