HjÄlp!

#1 - 15 oktober 2008 17:39
Mitt scalar par la rom på ett blad för ett par dagar sen å jag trodde ju att det skulle gå som dem övriga ggr att det blev mat , men nu när jag kom hem från jobbet så ser jag att hela bladet rörde sig, massor av små yngel som äter av sitt ägg(ser så ut iállafall). Så vad ska jag göra????
#2 - 15 oktober 2008 17:44
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, det beror ju lite på vad vill du göra?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vill du att scalarerna skall få driva upp sina yngel själva, eller i alla fall försöka?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vill du att så många yngel som möjligt ska överleva?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad har du för övriga akvarieinvånare?[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du vill driva upp yngeln, har du en burk att göra detta i?[/COLOR][/FONT]
#3 - 15 oktober 2008 17:50
Bilder

några bilder på dem små...........
#4 - 15 oktober 2008 17:55
vill att så många som möjligt ska klara sig, med har ingen burk till dem bara en på 30L än så länge, å det är nog lite trångt, för man kan väl inte bara ta yglen eller?? annars får naturen ha sin gång, det går tetror å nycklar i karet, men än så länge tycker föräldrana att det är "kul" att skydda dem små, vet nån pm skalad artemia funkar som foder??
#5 - 15 oktober 2008 18:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ja, har du inget större än 30L att dra upp dom i så hade jag låtit föräldrarna försöka dra upp dom själv. Misslyckas dom så lär dom leka igen.[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Ha en nattlampa tänd i närheten av karet, som tänds innan karet släcks, så dom har en chans att skydda sina yngel på natten (om du inte redan har det).[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om skalad artemia funkar vet jag inte, annars är det bara att börja kläcka ;)[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Om du har ett yngelvårdande par så varför inte skaffa dom en egen burk som dom kan dra upp sina telningar i :D[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Lycka till![/COLOR][/FONT]
#6 - 20 oktober 2008 19:22
då var mina yngel frisimmande,,,,,mycket spännande....har bara tillgång till skalad artemia förtillfället. ska försöka se om det duger.

Annons