Mitt 96L akvarium läcker och det har det nog gjort ett bra tag. För träbänken som det står på har svällt och är inte rak längre. Akvariet står i en plastram. Tur det, om det hade stått direkt på träet hade det väl inte stått kvar nu. Spruckit eller nåt kanske.
Men nu är frågan var det läcker. Det måste väl vara för att det blir sånt tryck någonstans nu när det inte står helt plant längre.
Först trodde jag att det kondenserat vatten och runnit ner längs utsidan. Eller att vattnet kommit från när jag fixat och donat. Men nu är jag nästan säker på att det är en läcka.
Det sipprar nog ut långsamt.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag måste ju tömma det så det blir väl till att köpa ett litet akvarium och ha över alla fiskar i. Det blir tätt i det lilla akvariumet. 30 L köper jag väl.
Men frågan är vad jag ska göra sen. Måste ju bli av med läckan. Sen måste jag ju ha en ny plats för akvariet. Bänken är ju förstörd. Den kommer aldrig bli plan igen. Svälld och böjd.
Undra om jag inte kan hitta någon billig bänk på Ikea men dom kanske inte håller för ett 96L akvarium??
Hugaliga, det hela känns jobbigt och trist.
Får iaf åka iväg och köpa ett akvarium idag och börja göra iordning det.