Hej!
Har försökta allt jag har hittat här för att få ungar med ancistrus malar men det går ej. Kan någon göra en lista här från start till slut hur man ska göra exakt för störts chans att få några ungar.
Tack!
Haj skrev:Hej!
Har försökta allt vad jag vet för att på unger med mina ancistrus malar men det går ej. Kan någon göra en lista här från start till slut hur man ska göra exakt för störts chans att få några ungar.
Tack!
nesseman skrev:det kommer inte å funka.. människor kan inte para sig med fisk..
sorry va bara tvungen
nesseman skrev:det kommer inte å funka.. människor kan inte para sig med fisk..
sorry va bara tvungen
doppingen skrev:Se till att de har grottor eller för min del ett fyrtorn de leker i, lite kallare vattenbyten brukar trigga till lek ibland samt då jag la i kalkstenar lekte ancistrus, metallpansarmalar och blåciklider samtidigt dagen efter kalken men det var nog en ren tillfällighet (men hörde sen att även kalk kan trigga) sen får du se till att du verkligen har en av varje kön men det antar jag( finns annars de som inte vet skillnaden på dom) och kanske flera honor, när de väl börjat så blir det ofta:)
Haj skrev:Tack. Ska testa detta.
Måste bara säga till alla som snackar om att man ska söka, det med kalk har jag ej hittat i någon tråd innan.