Hjälp Foxy hitta hem!

#1 - 20 februari 2010 20:55
Detta är 2-åriga Boerboel Mastiff-tiken Foxy som den 19 januari blev bortrövad från Klippans centrum.
Troligtvis har hon varit i Hässleholm och blivit såld vidare men spåren slutar där.
Genom att sprida denna info vidare ökar chanserna att hitta denna underbara familjehund, så ägaren har givit tillåtelse för allmänheten att använda bilden i syfte att hitta Foxy.

Skulle ni veta var Foxy finns eller hört något som kan vara av intresse kontakta gärna Emma Adelstam via facebook (http://www.facebook.com/?ref=home#!/group.php?gid=338636534041) eller om ni inte har facebook PM:a mig så vidarebefordrar jag all info till Emma.
#2 - 20 februari 2010 22:18
Var hunden bunden utanför en affär?
#3 - 20 februari 2010 22:21
binder man upp en hund utanför ett ställe finns det risker :( en av de är kidnappning av hundar.

Binder ALDRIG upp min hund utanför ngn affär, har honom lös ;) På så sätt går INGEN fram till min hund och inte heller nära och klappar på honom.
#4 - 20 februari 2010 22:26
Vet inte hur kidnappningen gick till men uppmanar alla som har hundar (oavsett ras) att ALDRIG! lämna djur på offentliga platser utan uppsyn.
#5 - 20 februari 2010 22:41
Nina82 skrev:
Vet inte hur kidnappningen gick till men uppmanar alla som har hundar (oavsett ras) att ALDRIG! lämna djur på offentliga platser utan uppsyn.

Jag håller med dig Nina! Det är fruktansvärt!

Har en nära-kidnappning-historia:

Såg en hund utanför Ica, vit liten lurvig sak, som i sommras var på väg att bli kidnappad! Såg hur matte 60 + band fast hunden och gick in på Ica.
Jag Satt på en bänk och väntade på sambon som skulle komma ut från systembolaget.
En risig bil kom åkande och saktade in vid entrén, den for iväg och kom tillbaka en gång till. Föraren och två i baksätet spanade på hunden utanför entrén. Det såg jag på en gång. Kände i hela kroppen att det var ngn på G.
Bilen stannade och två steg ur baksätet mot hunden. Jag reste mig upp gick mot bilen, männen ställde sig nära hunden, en hade börjat ge den en godisbit, Fick panik! jag småsprang mot hunden, tog tag i kopplet, tog upp hunden i famnen, blängde åt männen, sa med bestämd röst STICK! och gick och satte mig på bänken igen.

Jag var sååå livrädd! Jag var alldeless darrig inombords, tänk om det hade varit MIN hund!!
Tanten kom ut och stirrade efter sin hund, där den inte var, och började ropa på den, fick ropa på henne och visa att hunden var hos mig, fick berätta för henne vad som hade hänt, med gråt i halsen och sen kom sambon och då brast det för mig. Jag var helt skakik i kroppen och bara grät.
Vi ringde polisen och berättade vad som hade hänt. Beskrev de två männen och bilen (tog aldrig regnr på bilen) Vet inte om Polisen fick tag i människorna eller om det bara skrev en rapport om saken....

Kom hem och kramade om Lexus jätte jätte jätte mkt!
#6 - 20 februari 2010 22:58
Nubi skrev:
Jag håller med dig Nina! Det är fruktansvärt!

Har en nära-kidnappning-historia:

Såg en hund utanför Ica, vit liten lurvig sak, som i sommras var på väg att bli kidnappad! Såg hur matte 60 + band fast hunden och gick in på Ica.

Jag Satt på en bänk och väntade på sambon som skulle komma ut från systembolaget.

En risig bil kom åkande och saktade in vid entrén, den for iväg och kom tillbaka en gång till. Föraren och två i baksätet spanade på hunden utanför entrén. Det såg jag på en gång. Kände i hela kroppen att det var ngn på G.

Bilen stannade och två steg ur baksätet mot hunden. Jag reste mig upp gick mot bilen, männen ställde sig nära hunden, en hade börjat ge den en godisbit, Fick panik! jag småsprang mot hunden, tog tag i kopplet, tog upp hunden i famnen, blängde åt männen, sa med bestämd röst STICK! och gick och satte mig på bänken igen.

Jag var sååå livrädd! Jag var alldeless darrig inombords, tänk om det hade varit MIN hund!!

Tanten kom ut och stirrade efter sin hund, där den inte var, och började ropa på den, fick ropa på henne och visa att hunden var hos mig, fick berätta för henne vad som hade hänt, med gråt i halsen och sen kom sambon och då brast det för mig. Jag var helt skakik i kroppen och bara grät.

Vi ringde polisen och berättade vad som hade hänt. Beskrev de två männen och bilen (tog aldrig regnr på bilen) Vet inte om Polisen fick tag i människorna eller om det bara skrev en rapport om saken....

Kom hem och kramade om Lexus jätte jätte jätte mkt!

Usch vilken trauma :(
Men tänk vilken hjälte du är som verkligen vågade göra nåt.
Du gjorde helt rätt och snacka om att vara på rätt plats vid rätt tillfälle! [:o]

Hundar säljs idag för enorma summor vilket är bra men pga. det måste man ju oxå tänka på vad som kan hända även om många tänker att det händer aldrig mig.
En cykel som kostar 1000:- låser vi varje gång vi besöker butiken men hunden som kostar 10000:- lämnar vi utan lås. Det är extremt ologiskt tycker jag :(

Annons