Tror tvärt om va? Dina växter drar mer järn än du har/tillsätter!
Okej trodde du ville bli av med algerna? Tycker du att dom e fina så gör ingenting! Byt inte ens vatten och låt det bara va!
Ursäkta mig men du behöver inte bli otrevlig. Har jag vart otrevlig? Kan väl försöka hålla en trevlig ton iaf.
Inte lätt att helt veta vem man skall lyssna på men tyckte Bluewing kunde ge mer utförligt å bra beskrivning. Får se om fler kan svara på frågorna. Det var därför jag inte svarade redan vid första inlägget, ville gärna ha lite mer respons.
Och ja, alger på vissa ställen kan faktiskt bli en dekoration men tex bild 1 är inte snygg på något vis alls. Dessa BBA algerna däremot tycker jag ser trevliga ut om dem sitter på rätt ställen, dock ej på stenarna.
Vill bli av med algerna men inte allt. Minska ner det.
Att uppmana till att inte ens byta vatten skulle nog direkt ta död på mina fiskar och nu vet jag bättre än att lyssna på dem orden men någon kan ju faktiskt tro på det och få sina fiskar dödade. Har man inte något konstruktivt att tillföra är det i regel bättre att inte säga något?
Sedan tycker jag att folk tar så lätt på att "bara" införskaffa fisk för att få bort snäckor eller alger att dem faktiskt inte bryr sig om fiskarna. Nu kör vi faktiskt ett CA å SA akvarium så gott det går och då vill vi tex inte ha Asiatiska fiskar där även om det går bra.
Vem skall ta hand om dem stackars fiskarna som införskaffades för att äta upp tex algerna? Avliva dem? Ja, det är ju snällt....
Nä, håll er för fasen sansade och ber er att INTE skriva om ni inte kan tillföra något konstruktivt. Kritik i alla ära, helt ok men på rätt sätt.
Tack.