Hjälp med inspiration till ett "Amazonas" kar

#1 - 27 mars 2005 23:36
Hej på er

Jag har ett litet problem, jag spenderat åtskilliga timmar surfandes på olika akvarium sidor för att finna inspiration till mitt nästa kar. Jag har varit föga framgångsrik i mitt sökande efter inspiration, men jag har lyckats komma fram till att jag vill ha följande prylar i mitt framtida kar.
Akvarium: 350 Juwel Trigon 350
Ytterfilter AM-Top 3337
Sand: Råda-sand, eller Biltema bläster-sand
Rötter Mycket Mogrove och grenar och löv från bok
Bakgrund Någon form av 3D bakgrund, liknande BTN. Några ideèr?

Nu till mitt problem, jag har försökt finna bilder på Amazonas inspirerade hörn kar på nätet, jag har inte har hittat ett enda. Det finns ganska lite bilder på snygga hörn akvarium på nätet. Hjälp mig att finna snygga bilder på Amazonas inspirerade hörnkar.

Må väl
Lucas_no1
#2 - 28 mars 2005 20:48
ta en titt här.
Det är mitt 540 discus kar.

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=305624

/Lucas :-)
Lucas_no1
#3 - 28 mars 2005 20:49
Oj läste inte sista stycket så min länk är nog inte till någon nytta.
#4 - 29 mars 2005 22:11
Ditt kar

Jag har tidigare varit inne på din Zoon och kollat på ditt kar, kanon snyggt tycker jag.

Mitt stora problem är att jag vill ha ett 350 hörn kar, med Amazonas känsla. Självklart måste jag ha en 3D bakgrund i akvariet, det är här problemen kommer in.....Jag har inte hittat någon bakgrund som har Amazonas tema som passar i ett hörn-kar, har någon annan det?
#5 - 6 april 2005 07:28
Den här siten kanske kan vara till viss hjälp:

http://badmanstropicalfish.com/bio-type.html

Handlar om biotoper..
#6 - 6 april 2005 08:03
[font=Comic Sans MS][color=red]Här finns ju några hörnakvarium.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]http://www.zpet.se/index.php?option=com_content&task=view&id=228&Itemid=110[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=red]Jag tror att btn-moduler brukar funka i hörnkar. Vet dock inte om det finns moduler med speciell amazonas-känsla.[/color][/font]
#7 - 6 april 2005 14:54
tjenare Coarex!!!
Hade precis samma problem som du.... skaffade ett 470 liters akvalux hörnkar för ca två månader sen som jag fyllde upp i söndags...
men till saken hör att jag inte hittade en enda bild nätet... så jag beställde en aquaroc bakgrund eftersom den inte tar så stor plats som en btn. jag monterade för två veckor sen och den blev väldigt nice faktiskt. ett tips är om du väljer en sådan bakgrund att du beställer två stycken och inte en stor som jag gjorde för den är sten hård att såga i...(hade mjölksyra så jag kunde sälja efter 45 min sågande). jag har blivit lovad mina malawi ciklider på fredag och när dom är isläppta så kan jag maila över lite bilder om du vill...
#8 - 6 april 2005 14:58
Per81 du kan också lägga upp bilder på www.photobucket.com och posta länkar så vi alla kan se och beundra ditt akvarium :)
#9 - 6 april 2005 15:06
ja ok då...
kommer att lägga upp en länk på den här tråden när fiskarna är i. nu ser det lite tom ut.
#10 - 7 april 2005 14:59
Inte ensam

Per81 Skönt att höra att man inte är ensam. Jag väntar med spänning på dina bilder...

Må väl
#11 - 7 april 2005 15:22
Måste du ha bakgrund då? Jag har amazonas kar utan bakgrund. Hade först nån juwel svart bakgrund. Sen efter jag tog bort dom så blev det mer djup i karet tyckte jag. Men jag har mörkblå färg i mitt rum. O det är bra för det blir en mörk fin känsla bak i karet. Men om du så gärna vill ha en bakgrund så stoppar jag dig inte ;) :P
#12 - 11 april 2005 13:53
nu som först är fiskarna i......
kommer att ta några bilder ikväll när det blivit lite mörkare ute...
#13 - 11 april 2005 14:58
du kan vell ha ett lite tjockare lagger grus/sand längre back i akvariet så ser man inte att planchen är för kort

Annons