Hjälp med kyssgurami!

#1 - 21 maj 2007 13:21
Har nyss inhandlat två små kyssguramisar. Undrar vad jag kan göra för att de ska känna sig så "välkomnade" som möjligt?
Hur beter sig dessa som vuxna individer??
#2 - 21 maj 2007 13:27
När jag hade kyssguramis så fick jag intrycket att de slogs om maten alternativt var revirhävdande mot egna arten. Det funkade inget bra med bara två, den svagare fick alltid stryk av den starkare. Men när jag skaffade fler så blev det bra. Eftersom det är svårt att se könet så vet jag inte om det första paret var två hanar. Hane och hona eller två honor kanske funkar OK.
Så var beredd på att skaffa en eller två till om de börjar bråka.
#3 - 21 maj 2007 13:30
Okej tack, det ska jag lägga på minnet. Men det var nog bra att jag köpte två iaf, han i affären sade att det hade räckt med en. Fast jag ville ha två :) Finns det någon speciell sorts föda de gillar, nått gömställe eller dyl. ?
#4 - 21 maj 2007 14:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Har du läst om dom här:[/COLOR][/FONT]
http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=239
#5 - 21 maj 2007 14:38
Jo, har läst men jag skulle vilja veta andras åsikter om dem..
#6 - 21 maj 2007 16:00
Mina kyssisar hölls mest i mitten (djupet alltså) förutom vid utfodring då dom åt överallt. Jag tryckte fast Sera O-nip tabletter på glaset så att dom andra invånarna skulle få äta i lugn och ro.
#7 - 21 maj 2007 17:53
tänk på att du har köpt fiskar som kommer att kräva stooort akvarie (står 700l i artbeskrivningen)
#8 - 21 maj 2007 20:48
har tänkt på storleken. Min pappa tar över dem då de vuxit sig så stora :) Han har ett stoort akvarie. Har sådana där tabletter som man trycker fast på rutan, men de lossnar alltid efter en liten stund och sjunker till botten. Inge vidare tycker jag :/

Annons