Hjälp.. med ljusarmatur till Cayman 110 scenic..

#1 - 11 februari 2011 08:46
Hej, skulle behöva hjälp med min armatur till mitt Cayman 110 scenic akv.. Jag får inte lyset att vara tänt.. har bytat timern för 1 år sedan och trodde att det var den igen.. men när jag kör på manuellt läge lyser det bara ett par sekunder för att sedan släckas.. sen måste man vänta 1min för att detta ska gå att upprepa för att sedan släckas efter ett par sekunder igen ?? Vad jag förstått finns det ej glimmtändare på dessa akv så finns det någon som kan ge råd om vad det kan vara.. kass på el ju :)

ps:hade locket öppet hela natten för att se om det var fukt men samma sak hände...

Mvh Wiffe
#2 - 11 februari 2011 14:35
hmm hur gamla rör har du och är du säker på att du inte har glimtändare? De brukar gömmas under ett litet runt lock i vanliga ramper... klapp skulle kunna vara någonstans - jag skulle låta någon som kan ljusarmatur titta på din ramp.
#3 - 12 februari 2011 21:01
Testade med nya jag hade liggande.. Har tyvärr inte tålamod med sånt här så jag letar ny balja nu så får jag fixa det när det är tömt o sen kränga det ;)

Mvh Wiffe
#4 - 13 februari 2011 08:07
wiffe skrev:
Testade med nya jag hade liggande.. Har tyvärr inte tålamod med sånt här så jag letar ny balja nu så får jag fixa det när det är tömt o sen kränga det ;)

Mvh Wiffe

synd för du har väckt min nyfikenhet...
#5 - 13 februari 2011 09:23
Kommer återkomma vad problemet var när jag lagat det ;)

Mvh Wiffe

Annons