Hjälp med min kampfiskhona!

#1 - 14 oktober 2007 20:45
Min kampfisk hona har blivit illa biten av de andra i karet och jag vet inte riktigt vad jag kan göra...
Köpte en ny hona till min hane och hans två honor då jag tycker (och även blivigt rådd) att tre honor är lagom till en hane, och allt gick jättebra tills imorse...(köpte henne för 1 vecka sedan) mina kampisar är alltid pigga och glada och älskar när man kommer fram till akvariet för att säga hej eller ge dom lite mat och kommer alltid upp till ytan, men just idag fattas min allra första kampfisk hona och givetvis blir man helt nervös! Hittar henne intill pumpen (som jag har för de få andra fiskar jag har i karet, några kuhliålar, en liten mal(ansitrus tror jag det stavas), två pansarmalar) med helt sönderbitna fenor och anledningen till att hon ligger nära pumpen är för att hon inte kan simma därifrån....
tar genast upp henne och placerar henne i karantän karet, där hon mestadels ligger på botten, dock rör hon på sig och hon simmar upp till ytan då och då...dock inte alls ofta, men hon äter när det serveras.
Hon har fått salt i vattnet, men jag undrar nu om det finns någon som kan ge mig något tips! Borde jag ge upp på henne eller ska jag fortsätta kämpa? och finns det något annat man kan göra för att hjälpa henne få tillbaka fenorna snabbare? (hon har dock inga sår på kroppen, bara fenorna som fått stryk)
Väldigt tacksam för svar! känn er välkommna att antingen maila eller adda mig på msn, vad som än kan hjälpa mig hjälpa henne! min mail är; [EMAIL="lovly_me87@hotmail.com"]lovly_me87@hotmail.com[/EMAIL]

mvh Frida
#2 - 14 oktober 2007 22:15
Fenorna växer tillbaka. Om hon äter när hon får mat, så lär hon överleva. Låt henne gå i det karet och återhämta sig.
#3 - 15 oktober 2007 15:35
tack...

... så mycket för hjälpen..trodde oxå hon skulle klara sig bara hon fick tid på sig men idag när jag kom hem så var hon, tyvärr död...
#4 - 16 oktober 2007 18:09
vad synd
#5 - 8 november 2007 17:55
:-( stackars fisk
#6 - 8 november 2007 18:08
jag tror mer på att hon var sjuk och då kan det vara ide att kolla upp vattenkvaliten och om det finns tillräcklig biologisk filtrering!

Annons