Hjälp med sand!

#1 - 14 juni 2008 16:23
jag har en blå sand, och jag undrar om de e bra, jag har även vanlig sand men jag undrar vad dom e bäst och om fiskarna kan få i sig de, ska jag byta tillbaka eller funkar de att ha kvar?
#2 - 14 juni 2008 17:06
Vilken färg på sanden du har till dina fiskar spelar oftast ingen roll. Det beror ju lite på vad du har för fisk oxå. Vissa arter föredrar mörk eller ljus sand.

Vet inte riktigt vad du menar med att fiskarna kanske får i sig sanden men fiskar äter iaf inte sand om det var det du menar. Däremot gräver vissa fiskar eller silar sanden genom gälarna och de fiskarna föredrar finare sand.
#3 - 14 juni 2008 18:09
neej men de jag har e levandefödare, tetror, kampfiskhonor, och malar, neej jag vet att dom inte äter sand, men har hört att hon har fått i sig av misstag, och sen om de verkligen e bra med sån här sand.
#4 - 14 juni 2008 18:35
Är det blå sand till för akvarium ska det väl inte vara några problem. Levandefödare kan ha vilket bottenmaterial som helst.
#5 - 16 juni 2008 13:47
[COLOR=black][FONT=Verdana]Lånar tråden lite, är det sand ute ifrån eller sand från zooaffären som ni pratar om?[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana] [/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]För jag har funderat lite på att ta lite sand från vår strand i Åhus och ha det i ett akvarium, men är det en bra ide och hur skall man iså fall behandla sanden för att den inte skall vara skadlig för fiskarna?[/FONT][/COLOR]
#6 - 16 juni 2008 13:58
[COLOR=black][FONT=Verdana]Lånar tråden lite, är det sand ute ifrån eller sand från zooaffären som ni pratar om?[/FONT][/COLOR]

[COLOR=black][FONT=Verdana]För jag har funderat lite på att ta lite sand från vår strand i Åhus och ha det i ett akvarium, men är det en bra ide och hur skall man iså fall behandla sanden för att den inte skall vara skadlig för fiskarna?[/FONT][/COLOR]

Sök i forumet på orden "sand från strand" så hittar du en del :)

Många använder just sandstrand.
#7 - 16 juni 2008 16:02

Jag skulle koka länge.

Annons