Hjälp med tysk översättning

#1 - 28 juli 2007 14:35
Jag har beställt akvarieprylar från tyskland som aldrig tycks komma men nu har jag iaf fått ett kolli-nummer till nån tysk transportfira.

Följande vill jag ha hjälp med att översätta till svenska så jag jag har ett hum om hur jag ska tolka det.

2007.07.18
[LEFT][FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1][COLOR=darkred]Ihre Sendung wurde an der für Sie zuständigen Niederlassung erfasst und verschickt.[/COLOR] [/SIZE][/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Arial]2007.07.23[/FONT]
[FONT=Arial][FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1][COLOR=darkred]Die Sendung wurde zugestellt.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT][/LEFT]
#2 - 28 juli 2007 14:41
MagArne skrev:
Jag har beställt akvarieprylar från tyskland som aldrig tycks komma men nu har jag iaf fått ett kolli-nummer till nån tysk transportfira.

Följande vill jag ha hjälp med att översätta till svenska så jag jag har ett hum om hur jag ska tolka det.

2007.07.18

[LEFT][FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1][COLOR=darkred]Ihre Sendung wurde an der für Sie zuständigen Niederlassung erfasst und verschickt.[/COLOR] [/SIZE][/FONT][/LEFT]

[LEFT][FONT=Arial]2007.07.23[/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial, Helvetica][SIZE=-1][COLOR=darkred]Die Sendung wurde zugestellt.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT][/LEFT]

Översatte med babelfish på altavista.

2007.07.18
Their transmission was seized and sent away at the address responsible for you.

[FONT=Arial]2007.07.23[/FONT]
The transmission was set
#3 - 28 juli 2007 14:43
Fast ihre är väl i det sammahanget Eran eller ?

Nåt i stil med att er sändning har gjorts redo och sänts till den adress du uppgett.
#4 - 28 juli 2007 14:47
Jag har också testat babblefish men blir inte mycket klokare på det.

Vad innebär "The transmission was set" ?

Lämnades paketet in den 18:e men skickades inte iväg förän den 23:e?
Någon som vill förklara vad ni tror? :)
#5 - 28 juli 2007 15:04
Låter udda. The transmission was set låter ju som att sändningen var genomförd. Men du har inte fått nåt paket eller?
#6 - 28 juli 2007 15:14
Nej, har inte sett röken av sakerna och nu har det snart gått 2 veckor.
#7 - 29 juli 2007 05:30
Hmm, om leveransen skulle vara genomförd så verkar jag ju blåst big time :(

Jag var väl inte hemma den 23:e eller om transportfirman inte kom in genom porten så de blev väl sura och kvitterade ut paketet sjävla och slängde det istället för att försöka ringa mig. Låter som om jag kommer få ett h-e att bevisa att jag inte fått några sker.

Jag har iaf mailat transportfirman så får vi se vad som händer...

Annons