HEj go'vänner!
För några dagar sedan köpte jag ett för mig nytt vattenberedningsmedel. Det var plånboken som styrde. Hon på affären sa (naturligtvis) att det var jättebra. Och jag var ju tvungen att ha ngt, så jag slog till.
Hmmmm... All info stod naturligtvis på tyska?!?! Bah! Tyska är inte mitt område om jag säger så.
Så nu undrar jag naturligtvis om det finns ngn vänlig själ där ute som kan hjälpa mig att översätta vad det egentligen står på min flaska...
Flaskan är gul, märket är Tetra Aqua och medlet heter "Easy Balance". (Så långt är jag med...) Sedan kommer den Tyska harangen:
"Reduziert die anzahl der wasserwchsel. Hält Aquariumwasser bis zu 6 monate biologisch gesund. Stabilisiert den wichtigen pH- und KH- Wert, reduziert Phosphat und Nitrat."
Ok, i stora drag förstår jag texten, men... Reduserar Nitrat? Fungerar den som Nitrivec eller?
Jag skulle bli MYCKET tacksam om det fanns ngn där ute som kunde ta sig tiden och förklara vad jag egentligen släpat med mig hem. Är det ett vanligt vattenberedningsmedel? Är det ett medel som fungerar som Nitrivec?
Någon som använt ovan nämda medel och har erfarenheter som han/hon vill dela med sig av?
Nästa gång ska jag banne mig inte ha så bråttom, utan ta mig tid att fråga... Nåja...
Ha det gott!
/Acc, handikappad utan zoopet