Hjälp med val av 4st T5 lysrör (från Aquaristic.net)

#1 - 10 februari 2013 13:48
Hej

Skall göra en beställning nu på lite delar till akvariumet men har stora problem med val av lysrör.
Behöver 4st 54W T5 lysrör.

Akvariumets invånare är Neontetror och Zebrabotia samt malar å räkor. Vill gärna framhäva tetrornas färger samt att växterna skall må bra.

Om ni kan/orkar/har lust att hjälpa mig så är adressen till rören: http://fish.aquaristic.net/Aquarium-Lighting-T5-Fluorescent-tubes-freshwater/

Vore tacksam på lite tips.

Edit:

Hittade dem gamla förpackningarna så det fick bli 2st Sylvania Aquastar som vi hade tidigare samt 2st Aqua Medic T5 Plant Grow.
Kommer säkert bli kanon! :)
#2 - 10 februari 2013 18:15
Det brukar innebära stora problem att skicka t5-rör med vanliga fraktbolag, så det är inte säkert att de skickar till Sverige eller att de trasiga när de kommer fram. Personligen hade jag köpt i Sverige, Sylvania Aquastar är väl de prisvärdaste rören i Sverige iaf. Men de med snyggast ljus är Phillips Aquarelle men de går väl inte få tag längre.
#3 - 10 februari 2013 18:21
Håller med, men Aquarelle går att få tag i vissa fall, det är numera Akvarieteknik som är grossister för de sista Aquarelle som finns på marknaden:).
#4 - 10 februari 2013 19:23
endymion skrev:
Det brukar innebära stora problem att skicka t5-rör med vanliga fraktbolag, så det är inte säkert att de skickar till Sverige eller att de trasiga när de kommer fram. Personligen hade jag köpt i Sverige, Sylvania Aquastar är väl de prisvärdaste rören i Sverige iaf. Men de med snyggast ljus är Phillips Aquarelle men de går väl inte få tag längre.

Jag handlade lysrör från Aquaristic för ett tag sen och det funkade klockers. Bättre emballerat får man leta efter.
#5 - 10 februari 2013 20:30
ansjo skrev:
Håller med, men Aquarelle går att få tag i vissa fall, det är numera Akvarieteknik som är grossister för de sista Aquarelle som finns på marknaden:).

Hos akvarieteknik är de slut och har varit så ca 1.5 år (lite olika beroende på sort)
#6 - 10 februari 2013 20:54
Då är det bara akvarieaffärernas lager som är tillgängligt numera då...

Annons