Hjälp mig mot Vita prick sjukan.. 1 enda prick

spiggen
#1 - 4 juli 2003 21:34
Min marmo scalare, har fått 1 vit prick strax innan tjärtfenan, Stoppade den genast i sjukkaret, med Salt Pricken var liten till en början men sen blev den större, Det ser ut som att det är någonting som lossnar från den vita pricken precis som det skulle vara en skinnbit..
Jag vill inte att denna ska dö, köpte mig en kompis till han idag..
Marmon äter inte och är jätte slö idag, men den verkade piggare igår.. Någon som har ett förslag vad jag kan göra för att rädda min lilla vän..

Det rör sig om en enda fläck som har blivit större.. Pricket har varit där i 2 - 3 dygn

Ps: Ingen annan fisk som har fått det..

Hjälp mig
#2 - 4 juli 2003 22:05
Det finns rätt så många bra mediciner att köpa i handeln mot just Vita-prick sjukan. Åk till Zoo-affären i morgon så ger de dig vad du behöver.

Swetrot
#3 - 6 juli 2003 17:08
låter inte som vitaprick sjukan..mer som svamp eller nåt isåfall...
han kanske har stött imot nåt vasst?
#4 - 28 oktober 2008 16:21
Hände samma sak med min Molly-hona idag. Lite orolig, för hennes var över ögat. Kan man köpa medel o slänga i hela akvariet eller ska man flytta na till nån balja o lägga i det där? Tacksam för svar =)
#5 - 29 oktober 2008 08:25
Min mollyhona ser bättre ut idag, enligt Mamma och Pappa. Hennes öga blev typ som en vit bubbla, och det andra ögat stod ut lite. Hon såg jättekonstig ut, men är det något Svampangrepp eller liknande?

Annons