HJÄLP!!min ancistrus hane ser ut som en.....

#1 - 4 september 2006 06:49
blåsfisk haren hane och hona den utan spröt det är väl hanen ser ut som en ballong köpte dessa i lördags så dem har inte fått nån algtablett ännu så det kan inte vara övermatning,vad händer med "tror" honom??????????
Tacksam för lite vägledning.:confused: :confused:
#2 - 4 september 2006 08:32
Den med spröt är hannen den utan spröt är honan! Honan blir tjock då hon har rom!
#3 - 4 september 2006 10:22
laerni skrev:
Den med spröt är hannen den utan spröt är honan! Honan blir tjock då hon har rom!

okidoki,tack.
nu har honan dött skall ta kontakt med affären.:(
#4 - 5 september 2006 05:47
Fick du reda på vad det var med din fisk? Var det bukvattensot? Om honan såg ut som en ballong menar jag! Är hanen bra?

MVH: Ullis
#5 - 5 september 2006 07:41
Kan ha varit förstoppning också[B)] .
#6 - 5 september 2006 09:59
Scalara skrev:
Fick du reda på vad det var med din fisk? Var det bukvattensot? Om honan såg ut som en ballong menar jag! Är hanen bra?

MVH: Ullis

Jag åkte tillbaka med fisken till akvarielagret där sa dem att hon svalt luft pga
kolsyra i påsen kunde vara så iaf.
#7 - 5 september 2006 11:40
m73adde skrev:
Jag åkte tillbaka med fisken till akvarielagret där sa dem att hon svalt luft pga

kolsyra i påsen kunde vara så iaf.

Hmm svalt luft????

Kolsyra i påsen???? personalen blåste de med sin andedräkt ner i påsen innan den förslöts??.. eller de fyllde på med en ramlösa så hon skulle släcka törsten..??

Fick du en ny fisk?
#8 - 5 september 2006 22:12
fick du ngn ny fisk??
#9 - 6 september 2006 10:37
rn77 skrev:
fick du ngn ny fisk??

jajamänsan, jag fick en ny hona som far runt och gör nytta.
Dem sprutade ner nåt i påsen och ja ,jag tror det var kolsyra, men kan ha fel nu fick hon "bara"luft i påsen.men mina Auratus tycker inte om hanen (är lite trött på Auratus)

Annons