Mina räkor är konstiga, tänkte om det är iaf att nån av körsbärsräkorna är hanar och beter sig konstigt för att honorna ska paras eller nåt..
Men även mina 2 amanos (ett par) beter sig konstigt och dom simmade upp vid ytan hela tiden (körsbären också)
Och jag har haft 0,025 i nitrit i 2 dagar nu, och har bytt lite vatten, men dom har inte betett sig sådär alls..
Dom har varit pigga. Men nu började dom ragla, det ser ut som alla typ har helt fel på balanssinnet!!:eek:
Dom vinglar runt ibland och så nu när jag bytt vatten, hamnade det på 23grader, motför 25 som dom brukar ha, ibland har det hamnat på 21 grad innan värmaren slår på när jag just bytt vatten..
Och då när jag bytt klart, så simmade en och en räka upp mot ytan, och benen "frös" på räkan och den föll mot marken och blev liggandes, det var naturligtvis fruktansvärt att se, vissa körsbär simmade upp mot ytan kraftigt och benen frös och dom föll med ryggen neråt, landade på rygg på sanden och for sen upp och simmade lite men blev liggandes sen..
Dom verkar förstelnade dom som ligger i sanden med, benen blev helt stela som på en torkad spindel på ena amanoräkan, han ligger bara, rör lite på spröten framtill, dom andra körsbären också, det är bara amanohonan som är pigg och simmar runt..
Resten är helt konstiga..
Vissa sprang runt med bakdelen högt högt uppe liksom i luften, uppåtböjd liksom..
Vad har hänt? Herregud, jag vill inte att dom ska dö nu! [:(]