Har hittat att det rinner ut ifrån kortsidorna ifrån de småhålen vid fästena.
Men vet inte hur vattnet kommer dit! Kan det vara packningen eller fästena som är dåliga?
Behöver hjälp nu!!!!
åheim skrev:Då är det nog från snabbkopplingen som slangarna sitter på! Om du tar bort snabbkopplingen så sitter de 2 packningar, kolla dessa och kolla så inget skräp sitter i hålet där där kopplingen ska sitta!
Ja! prova att hälla lite vatten vid sidan om hålen så ser du att det rinner ut vid spännena! Man kan också missta sig och tro att det är lackage, för när man har rengjort filtret så kan det rinna in lite vatten och lägga sig under höljet på locket sonm sen rinner ut om du vickar på filtret!Ekerö skrev:men kan det gör så att det rinner ifrån där spännena som håller fast huvud delen av pumpen?
åheim skrev:Ja! prova att hälla lite vatten vid sidan om hålen så ser du att det rinner ut vid spännena! Man kan också missta sig och tro att det är lackage, för när man har rengjort filtret så kan det rinna in lite vatten och lägga sig under höljet på locket sonm sen rinner ut om du vickar på filtret!
*host* Om du kollar runt lite här på zoopet så ska du snart upptäcka att det är betydligt fler som har läckage på sina eheim. jag vill påstå att FLUVAL är bland de absolut säkraste filtren, fast jag antar att det var ironi från din sida:)DAHLBERG skrev:Köp Eheim så behöver du inte använda så mycket silvertejp ;)
Använd vaselin, det vita vaselinet från apoteket är att föredra! läppsyl skulle jag avråda ifrån!Ekerö skrev:okej, kom faan på nu att man skulle ju göra det.. men har faan inte gjort det nån gång... gick det med vanlig läppsyl? eller vart man man köpa nått som går bra å passar?