Hjälp! Snus och fiskar...

#1 - 21 november 2007 22:47
Snus och fiskar är ingen bra kombination. Speciellt inte om snuset hälls ner i akvariumet.

I skolan där jag jobbar stod det ett akvarium i ett klassrum.
Någon tvåbenad snorgärs roade sig kungligt genom att hälla i snus i akvariumet.
Fiskarna tvärdog .

Nu är akvariumet flyttat till lärarrummet, men innan man ens försöker fixa till det igen. Hur kan man vara säker på att snuset har försvunnit? Är det bara att slänga sanden?
#2 - 22 november 2007 08:10
Dagens ungdommar.. *suck

Jag skulle ha tömt akvariet och gjort rent allt. Skölja gruset nogrant osv. Starta upp det som ett nytt kar och tillsätta någon fisk som får starta igång bakteriefloran och tillsätta fler vart efter akvariet kommit igång mer. Lycka till!!
Snacka om nicokick!!!
//Camilla
#3 - 22 november 2007 08:23
undrar om den typen som gjorde det är släkt med tokskallen som drattade ner en 37:a vodka i mitt 170 liters kar på nyårsafton 86/87.......
#4 - 22 november 2007 08:49
Hehehe.. jo alkohol och fiskar är ingen bra kombination heller nej.. Hade klassträff reunion efter gymnasiet... hade ett 37l akvarium med kanske 40-50 gyppyngel (någon vecka gamla.) De var döda dagen efter.. :(
//Camilla
#5 - 22 november 2007 09:18
Kensa skrev:
undrar om den typen som gjorde det är släkt med tokskallen som drattade ner en 37:a vodka i mitt 170 liters kar på nyårsafton 86/87.......

DET kallar jag alkohol missbruk;)
#6 - 22 november 2007 10:07
Ha ha, i mitt första akvarium på 40-50 liter tyckte någon klant att akvariets täckglas var ett bra ställe att ha askkoppen så att han eller hon kunde röka och titta ut genom fönstret samtidigt, men jag hade inget täckglas och en hel j***a massa aska och fimpar tog död ¨på i stort sett allt i mitt kar.
#7 - 22 november 2007 14:31
Jag brukar undra vad för slags människor som gör allt det där?! Alltså, när det är med mening... vill dom testa vad fiskarna gör eller hur snabbt dom dör eller? Fick överta ett gäng neontetror för ett par år sen av en tjej. De var de enda som överlevt hennes kompisar på fester dom haft, där dom roat sig med att hälla i både det ena och det andra.
Stirrade på två vuxna personer häromveckan i en zoobutik som verkligen tyckte att det var jättekul att knacka på akvarieglaset också... Tror att jag ska börja banka på lite här hemma så det blir lite fart! Å så i med lite likör... det är ju massor av socker i så dom bör ju bli sötare av det också... :p
Bilagor:
#8 - 22 november 2007 15:47
*Allvarligt våld i sinnet* [}:)][B)]

Annons