Som jens skrev , lägg inte i alla fiskar på en gång utan börja med några sen sätt i 4-5 st varje vecka tills du når antalet du vill komma upp i ,
Fiskar som funkar bra ihop och är relativt aktiva
Fjärilciklider , finns i 3 olika färger , väldigt fina , blir ej stora och är ej aggresiva (Dock äter dem yngel , väldigt duktiga på det hos mig)
Pansarmalar , Finns ingen roligare fisk enligt mig , aktiva , simmar runt o leker 24/7 , leker i strömmen från filtret och är helt underbara städar bra och perfekt storlek. Tänk på att du behöver 5-6 st minst då dem ej lever själva
Guppys , Behöver jag skriva mer? typ världens mest kända akvariefisk , lätt skött , lätt o få yngel , dock svårt o hålla yngel vid liv med fjärilar i samma akvarie.
Neontetror,kardinal tetror , fina fiskar , tänk på att du behöver en 10 st minst då dem ej lever ensamma.
Ancistrus Sp , malar väldigt fina ,
Alla ovan har jag tillsammans , alla äter från handen / går att klappa , behöver ej använda håv ifall jag ska ta upp dem utan dem kommer direkt till handen förutom tetrorna ,ancistrus så dem är roliga mata, ej skygga , och inte aggressiva dock är det svårt att få yngel då både guppys o fjärilarna gärna tar yngel
Tänk även på att dem flesta cikliderna ej går att ha tillsammans med andra fiskar då dem är aggressiva osv så köp ej en fisk du ser bara för det står ciklid xx på namnet , många blir större, och aggressiva och går ej att ha tillsammans med annat , kolla alltid upp fisken i forums etc innan du köper annars kan det sluta illa .
Tänk bara på att ej mata för mycket när du startat akvariet och ha ej i för många fiskar allmänt då det endast är ett 100 liters blir finare , lättare , och allmänt bättre o sköta med rätt mängd fiskar .
Lycka till!