Hjälp Tack

#1 - 22 januari 2009 18:37
Hej. har köpt ett nytt akvarium och i akvariumet följde det med ett innerfilter. problemet är att jag redan har ett bra ytterfilter och vill inte ha innerfilteret för att det tar upp onödig platts. innerfiltret är fastsatt med silikon i ett hörne och det sitter för tätt mot rutan för att kunna få in en kniv emellan.
vad ska jag göra?

Mvh David
#2 - 22 januari 2009 18:42
Kan det gå med att fästa handtag (pennor eller dylikt) i vardera del av en bit fiskelina och använda den som en trådsåg?

/Peter
#3 - 22 januari 2009 18:55
PeterL skrev:
Kan det gå med att fästa handtag (pennor eller dylikt) i vardera del av en bit fiskelina och använda den som en trådsåg?

/Peter

Precis det jag gjorde. Tog vanlig fiskelina och tvinnade den, fäste mellan två teskedar och in bakom och såga. Var svettigt, men fungerade!
Bilagor:
#4 - 22 januari 2009 21:22
problemet är att filtret sitter i ett hörne så det går inte att få någon tråd bakom....
#5 - 22 januari 2009 21:27
Skär loss silikonen på de båda hörnorna och byta ut sidorutan mot en ny som du fäster dit med silikon. :d
Eller så sätter du helt enkelt bara igång skiten och får mer filtrering. :);)
Har du slimline som bakgrund så kan du även klä in pumphuset med det.
Hur stort är karet? Är det ett Juwel månntro?
#6 - 22 januari 2009 22:04
mmm det ät Jewel (190l)... men jag tänkte åka till claes ohlsson imorgon och inhandla en arsenal med verktyg, fiskelina och diverse lösningsmedel... fungerar det inte sen så kör jag nog på din teknik med att byta båda rutorna:d
#7 - 22 januari 2009 22:24
Mitt filter satt i hörnet, och det funkade. Var lite uppfinningsrik så går det bra. ;)

Annons