hjälp tack! hur ser guldfisk yngel ut??

#1 - 28 augusti 2004 11:05
har precis hittat svarta yngel i dammen nu e frågan... vad är de för något yngel

hittade dom i sammband när jag tog upp fiskarna för medicinering....
kan yngelrna va kvar även när jag medicinerar mot svamp?? eller ska jag slänga tillbaka dom i dammen och hoppas på de besta??
#2 - 28 augusti 2004 11:19
Guldfiskyngel är svarta och ser ut som korta trådar i början och dom färgar inte ut förrän 2:andra året. Jag tycket att joddfritt salt hjälper mot svamp i dammen jag tror det är 1msk till 100l vatten. Jag medicinerade i min damm förra sommaren då var yngeln små och vissa klarade inte sig men det var medicin mot bakterieangrepp och inte mot svamp. Lycka till.

MVH
Eva
#3 - 28 augusti 2004 11:24
jag har tagit upp fiskarna ur dammen och jag ska medicinera dom men ska jag legga tillbaka yngelrna som råkade komma upp?
#4 - 28 augusti 2004 11:24
Guldfiskyngel är svarta och ser ut som korta trådar i början och dom färgar inte ut förrän 2:andra året. Jag tycket att joddfritt salt hjälper mot svamp i dammen jag tror det är 1msk till 100l vatten. Jag medicinerade i min damm förra sommaren då var yngeln små och vissa klarade inte sig men det var medicin mot bakterieangrepp och inte mot svamp. Lycka till.

MVH
Eva
#5 - 28 augusti 2004 12:19
Oobs jag vet inte varför mitt första svar kom in två gånger men jag hade nog lagt tillbaka yngeln.

MVH
Eva
#6 - 28 augusti 2004 12:21
aja försent nu... har slängt i medicinen i akvariumet orkar inte fånga upp tio små yngel jag kan knappt se.. som jag fick upp när jag fylder 5 hinkar vatten från dammen... så de borde någ finnas ett hundra tal kvar... hoppas jag

Annons