Hej!
Jag är ny både här och när det gäller akvarium. Min 3-åriga flicka fick ett 60 l akvaium av mormor i present men deet går inte så bra för oss. Akvariet har varit igång sen början av oktober, vi har 2 slöjstjärtar, 3 malar av något slag (kan ju så lite har försökt läsa lite här...), 3 guppy varav en har fått yngel så 2 yngel har vi i ett litet flytakvarium som vi fått låna. Till igår hade vi 5 neontetror och tre sebrafiskar också. Igår kväll när vi kom hem (hade varit borta över dagen) så hade alla neontetror dött!! Jag visste inte vad jag skulle göra så jag bytte en tredjedel vatten och tillsatte 30 ml sera aquatan och 15 ml nitrivec ( enda som fanns kvar) men nu på morgonen hade en av sebrafiskarna också dött och de andra ser inte pigga ut. i måndags bytte jag ca 50% av vattnet och rengjorde rutorna. Jag vände också på ytstenarna då de hade fått beläggning av alger(ringde och frågade en zoo affär som tipsade om det)Tillsatte sera aquatan som det stod på flaskan och vattnet var så klart och fint till igår! Nu är det lite dimmigt och luktar konstigt, vad ska jag göra?!!!Vore väldigt tacksam för svar, orkar inte se fiskarna dö en efter en :(