Hjälp! Vars ska jag ha honom?

#1 - 5 januari 2005 20:37
Nu är det så att jag har en kamphane som jag inte vet vad jag ska göra av honom. I ett kar har jag kamphonor och guppyhonor och i det karet är han nu, men det är någon/några som biter bort fenorna på honom. I det andra karet har jag guppyhanar och två kopparbarbar. Någon som vet hur jag skulle kunna placera fiskarna för att hanen inte ska blir biten så mycket? Jag kan inte köpa ett till akvarium bara för honom.
#2 - 6 januari 2005 13:48
Du skulle ju kunna flytta över guppyhanarna till guppyhonorna och sedan ha kampfisken med kopparbarberna.
#3 - 6 januari 2005 20:49
Ja men vars skulle jag ha kamphonorna då?
Jag har prövat att flytta kamphonorna till guppyhanarna, dom flesta av hanarna är ändå inte vuxna så dte är bara två som har stora fenor, dessutom så är dom ju snabbare.
Brukar det gå att ha kopparbarbar med kamphanar? Jag trodde att dom var fenbitare.
#4 - 7 januari 2005 18:58
Du skulle ju kunna pröva att flytta guppyhonorna till guppyhanarna och guldbarberna. och sedan ha hanen med honorna. De borde gå om de finns mycket växter och gömställen.
#5 - 8 januari 2005 09:50
Jo men jag har haft honom med honorna och det var dom som höll på att äta upp honom, dessutom så blev det väldigt jobbigt för honom eftersom han fick lov att visa upp sig hela tiden för dom. Han är väldigt maskulin av sig tror jag =)
#6 - 10 januari 2005 19:48
Okej, de vet jag ej vad du kan göra... du får spara till ett eget akvarium med honom.
#7 - 10 januari 2005 20:55
hej.. tips: sök på blocket efter riktigt billiga akvarium så får han ett eget :)
#8 - 11 januari 2005 10:09
Det har fixat sig!=) Kamphonorna går bra ihop med guppyhanarna, förutom att hanarna försöker para sig med kamphonorna=)
Kamphanen går bra ihop med guppyhonorna, får bara se hur länge det dröjer innan fenorna växer ut igen.
Det var tur eftersom jag inte hade kunnat skaffa ett till akvarium, då hade pappa blivit galen, jag har redan fem st och han tror att golvet ska braka ihop under dom=) Men det är klart jag skulle vilja ha ett till och dom är ju billiga här där jag bor. Man kan få ett fint, nytt helglas akvarium på ca 54L för ca 100-150kr.
#9 - 11 januari 2005 12:50
Kul att det löste sig.. Mina honor (sedan tidigare akvariehobby) mumsade i sig min hanes fenor.. så jag fick köpa ett akvarie till.. men för att lösa det så går det att sätta i ett yngelnät och ha bråkstakarna där i... en vecka eller så, sedan brukar de lugnat ner sig.. (de är revirvaktande honorna) men löser det inte sig och du inte kan köpa ett akvarium till, så sätt hanen i det nätet.. jag gjorde den lösningen och visst det är en liten plats att simma på, men vad gör man i brist på akvarium? :P

Annons