hej! vet nån hur man tätar ett kar som läcker vatten? kan ni beskriva hur man gör jag har aldrig gjort det.det läcker i mitt 670l kar i botten.inte mycket med det droppar lite.
Du måste ta bort all silikon (mycket noga), sen tvätta med rödsprit sen lägga ny silikon. Du kan inte göra detta bitvis utan hela karet måste silikonas om.
MVH
Magnus
Du behöver inte ta bort all silikon om det bara läcker lite. Du kan tvätta med ljummet vatten. Lokalisera läckan, skär med en tapetkniv ca 15 cm åt varje håll från läckan, tvätta med ljummet vatten, låt torka & limma med silikonlim. Klart.
Man kan kanske laga lite runt läckan, men man bör inte göra det. Skall man göra ett arbete av den här typen tycker jag att man skall göra det så ordentligt som möjligt.
Jag skulle göra som Magnus, fast använda aceton istf T-doja.
ofta beror ju dessa läckage av att siliconet har sett sina bästa dagar för några år sedan...
att fixa läckan lokalt tjänar inte så mkt till då det troligen kommer börja läcka på fler ställen.
men om alla fogar är i bra skick förutom just på detta ställe, skulle jag iaf gjort en "fuskis"
vill man inte silicona om ett kar själv skulle jag vända mig till någon glasmästare och få det limmat, kan säkert ge ett lägre pris än vad ett nytt kar kostar.