Jag håller på och startar upp en burk på 100L och jag har bestämmt att jag skall ha ett ytterfilter till denna burk av märket eheim.
Jag har då ringt till min lokala djuraffär där det visade sig att dem tog 995:- för eheims ytterfilter 2213 men så hittade jag det på pwss för 585:- plus frakt. Funderar då på att beställa från pwss eftersom att priset var lite bättre för en fattig student som mig. Har dock ett par frågor som jag undrar om ni skulle kunna hälpa mig med.
1. Har hört från en som jobbar i akvariebutik att det tydligen skulle vara en hel del reklamationer på detta ytterfilter och jag undrar om ni har haft problem med er 2213 eller om ni vet att andra har haft problem med sin 2213?
2. Ytterfiltret är tänkt att användas till ett akvarie som kommer stå i sovrummet och undrar däför som det för ett himla oväsen av sig?
3. Vad skall man köpa för filtermaterial till för att få så rent och klart vatten som möjligt?
Dessa frågor är dem som jag kommer på just nu men om ni har några tips eller annat angående detta filter så skulle jag gärna vilja veta det med.
Tack på förhand!