Hjortgatans...kommer inte tillbaka...

#1 - 19 augusti 2004 21:10
http://www.hjortgatanszoo.se/main/default/default.cfm

Verkligen tråkigt...

Tyvärr så kommer detta innebära en brist inom handeln online. Jag hoppas verkligen att någon annan övertar deras genre på nätet.

Det är bara att önska Kenneth och Helene lycka till i fortsättningen och tacka för den service de gett genom åren.

P.s. Kanske kan deras artiklar och information vara något för Zoopet.com att överta?
Det vore synd om den kunskapen försvann...
#2 - 19 augusti 2004 21:27
Tyckte också att det var tråkigt. De hade verkligen bra utbud av växter.
#3 - 19 augusti 2004 21:46
Ajajaj... men man får väl skylla sig själv! Måste erkänna att jag slutade handla när leveranserna började strula... och det gjorde ju säkert många... Då blir det så här..
Tråkigt är det, och man hoppas som sagt att någon orkar axla det jobb som de gjorde... och starta nåt liknade...
#4 - 19 augusti 2004 21:55
näe =*( ja vill inte att hjortgatan ska försvinna.
#5 - 19 augusti 2004 21:55
Mycket tråkigt. Nu är det betydligt svårare att få tag på växter utöver standardutbudet i butiken. Felet med Hjortgatan var att de växte för snabbt för att de skulle orka med sig själva. Då går man in i väggen och tyvärr får det konsekvenser för verksamheten, självklart. Men det viktigaste är att de får må bra, ingen akvarieväxt i världen är viktigare än deras hälsa.

/Hasse
#6 - 19 augusti 2004 23:30
Ja det var verkligen tråkigt, finare växter än de jag fick därifrån har jag inte sett i någon butik. Och framförallt inte till de bra priserna. Ännu tråkigare var att jag loggade in för att lägga en order samma dag de meddelade att de tagit time-out. Har gått o väntat på att de ska komma igen så det här var inte kul. :( Men hoppas att de mår bättre nu de som stod bakom iaf!
#7 - 20 augusti 2004 06:23
Jag har aldrig beställt därifrån (hyffsat utbud här i GBG ändå) men det är synd att de bra affärerna försvinner, det finns alltför många dåliga redan.
#8 - 20 augusti 2004 06:26
Gud vad synd, jag hoppades verkligen att de skulle komma tillbaka. Skönt att de mår bra iallafall, men jag hade hoppats att jag kunde beställa därifrån till mitt 375liters som skall uppstartas snart...

/Sabina
#9 - 20 augusti 2004 08:01
Näääe....de får bara inte försvinna !!!!!!!
Undras om det hjälper om jag lägger mig i en låda på Sergel mé plakat ???? Nähäps inte det...*suckar uppgivet*
Ja ja....tack för den tiden som varit då och alla fina växter och så man kunnat skaffa genom Hjortgatan.
Önskar Er all lycka i framtiden Kenneth & Helen.

[:-141][:-141][:-141][:-141][:-141][:-141][:-141][:-141][:-141][:-141]
#10 - 20 augusti 2004 10:53
[:-28] *lirar en slow blues* Suck!
#11 - 20 augusti 2004 11:51
<b>Hejsan alla glada akvarister.

En liten enkätfråga.

<font color="red"><font size="3">HUR STORT INTRESSE TROR NI DET FINNS,HOS ZOOPETS MEDLEMMAR FÖR ATT
DET KOMMER EN E-HANDELSAFFÄR LIKNANDE HJORTGATANS, PÅ EN SKALA FRÅN 1-5????? </font id="size3"></font id="red">

m v h

NYFIKEN BILLBO</b>
#12 - 20 augusti 2004 11:57
10 helt klart!! [;)]
#13 - 20 augusti 2004 12:06
Jepp... en 10-12 säkert :-) Under förutsättning att den fungerade som Hjortgatans i början vill säga... snabba leveranser, låga priser och snygga växter...
#14 - 20 augusti 2004 12:15
håller med alexander och nancy follkomligt. [:-100]
#15 - 20 augusti 2004 12:33
På en skala mellan 1 - 10 ??? 20 !!!!!!!!
Undras hur svårt det skulle vara att starta opp nåe sånt...*sätter sig och klurar*
Problemet skulle la vara då man får in toppexemplar av sällsynta växter, att sälja dem vidare alltså och inte behålla dem själv. *s*
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 20 augusti 2004 12:44
HUR STORT INTRESSE TROR NI DET FINNS,HOS ZOOPETS MEDLEMMAR FÖR ATT DET KOMMER EN E-HANDELSAFFÄR LIKNANDE HJORTGATANS, PÅ EN <b>SKALA FRÅN 1-5</b>?????

"10 helt klart!!"
"en 10-12 säkert"
"20 !!!!!!!!"

Tanken slår mig att orsaken till att Hjortgatan fick slå igen kanske var att svenskarna inte kan räkna[}:)] - sorry men jag kunde inte låta bli.
Även om jag aldrig har handlat hos Hjortgatans så håller jag självklart med om att det behövs företag i Sverige som satsar på växter vilket uppenbarligen Hjortgatans gjorde.
#17 - 20 augusti 2004 12:55
*protesterar å det vildaste*...jag kan visst räkna !!!

1 + 1 blir 7 !!! Eller i alla fall 2 ½ !!!
Man kan la få överdriva lite ???

Det är som att få en matematiker på ett för en vanlig dödlig, förklara på ett begripligt sätt vad siffran 0 är.

1 + 1 ska bli 2. Men det kan även bli mer...så det så...*s*
#18 - 20 augusti 2004 13:03

I alla fall fler [:I]
#19 - 20 augusti 2004 13:28
Man kan nog vara tämligen säker på att intresset finns. Men jag skulle hellre se att det blir något med stort utbud av bra växter fast de faktiskt fick kosta lite mer så det finns större möjlighet för personen bakom att tjäna lite pengar än att det är låga priser till kostnad av företagarens hälsa.

/J
#20 - 20 augusti 2004 13:35

kan bli mindre än 2 också...om du har en sandhög och lägger på ytterligare en sandhög då har du fortfarande bara en sandhög men en mkt större..haha *ler*
#21 - 20 augusti 2004 13:47
det finns säkerligen ett stort intresse. Så för den som vill "överta" Hjortgatans nisch finns det en möjlighet här. De fick ju många kunder till slut. Det jag tror de föll på var alltför hög service och ett lite struligt system. Ska man konkurrera i dagens hårda affärsvärld med produkter med hög kvalite och hyfsade priser behövs en effektiv orderhantering med minimal tid som läggs från orderingång till leverans. bara genom att sälja några växter per annons på zoopet vet man hur mycket jobb med kan bli för små pengar om man inte gör det på ett effektivt sätt.
#22 - 20 augusti 2004 13:50
Eller 2 glas med vatten som man häller ihop till ett...då kan det rent av bli översvämning liksom.
#23 - 20 augusti 2004 14:47
Under förutsättning att den fungerade som Hjortgatans i början vill säga... snabba leveranser, låga priser och snygga växter...

Plus att kunderna betalar...och i tid.[;)]

Säkerligen finns ett stort intresse då den var "one of a kind", hade väl i det närmaste monopol på bra växtsortiment och lätt tillgänglighet för växtintresserade!
Det finns inte många butiker som kan mäta sig med det Hjortgatans hade...inte ens kvalitetsmässigt. Det känns som en stor förlust för hobbyn och jag hoppas verkligen att det dyker upp en liknande butik snart. Intresset finns garanterat...
#24 - 20 augusti 2004 14:48
Ursprungligen skickat av Tant Nancy

[quote]1 + 1 ska bli 2. Men det kan även bli mer...så det så...*s*

I alla fall fler [:I]
[/quote]Ja, i matematikens värld kan det mesta hända......din spjuver [:I]
#25 - 20 augusti 2004 15:48

Här kommer en ännu sjukare matematik...

Jag betalar gärna dubbelt för växterna bara utbudet är bättre än Stockholmsbutikerna klarar av... Det är INTE svårt !

#26 - 20 augusti 2004 19:13
Allvarligt talat så kommer jag att sakna Hjortgatans. Men å andra sidan så öppnar det kanske för något nytt. Jag tror att man skulle kunna ta ut 50-100% högre pris på många växter, och fortfarande vara attraktiv för många kunder. Jag tror inte att man behöver hålla på med en massa andra tillbehör då, utan kan koncentrera sig på detta med växter.

Så vad säger ni, skall vi se om vi fixar att dra igång det lite på hobbybasis. Ett "Zoopet-kooperativ" i akvarieväxtbranschen? Fördelen med Internet är ju att man kan sköta mycket på distans. Man måste inte stå vid akvariet med växter för att svara på en fråga.
#27 - 22 augusti 2004 11:58
Du kan ju utveckla hur du har tänkt dig det där kooperativet, du som är försäljningschef (såg jag på din pres)...
Kjell Fohrman
Administrator
#28 - 22 augusti 2004 12:02
Så vad säger ni, skall vi se om vi fixar att dra igång det lite på hobbybasis. Ett "Zoopet-kooperativ" i akvarieväxtbranschen? Fördelen med Internet är ju att man kan sköta mycket på distans. Man måste inte stå vid akvariet med växter för att svara på en fråga.

Självklart så är det positivt för konkurrensen och växtnivån att så många som möjligt säljer växter - gärna också flera internetföretag.
Detta är dock en kommersiell verksamhet och hör inte hemma i Zoopets forum.

Annons