Hongi äter inte

#1 - 10 juni 2004 12:58
Har precis köpt 6 st Hongis, placerade dom i mitt akvarie som de delar på med en gibbiceps i går. Men nu vägrar de äta, de äter pellets om de sjunker ner till botten, vilket de inte göra så ofta. Har testat med flingfoder och röda mygglarver, men de äter ingenting. Pratade med en kille på zoo som sa att de skulle käka pellets, även han jag köpte de av matade med pellets.

Kan det vara så att de är lite ovana i mitt kar nu, och behöver ngn vecka på sig för att vänja sig?
#2 - 10 juni 2004 13:21
Det kan ta nån dag innan de äter, de kan behöva tid att komma in i sitt hem ;)
#3 - 10 juni 2004 20:13
Mata dem inte med röda mygglarver!

" Man bör också tänka på att röda mygglarver orsakar allergier hos människor. Detta sammantaget gör att vi rekommenderar alla att avstå från att använda röda mygglarver."

http://www.zoopet.com/akvarium/artikel_visa.asp?NR=201

#4 - 11 juni 2004 12:50
emm stort akvarium etc?.. berätta mera..
Mata helst bara med räkmix till malawimbunas.
RÖda mygg är döden...samma med pellets..
#5 - 11 juni 2004 13:51
Ursprungligen skickat av malawi_voodoo

emm stort akvarium etc?.. berätta mera..

Mata helst bara med räkmix till malawimbunas.

RÖda mygg är döden...samma med pellets..

pellets döden? vilka menar du då?dom som har matat med kvalitets pellets i åratal utan problem,vad säger du till dom? ursäkta mig men räkmix är inte det ultimata fodret,däremot som del i ett totalt foder"program".även röda mygg kan funka för att få igång matvägrande fisk.till nrowa:tror att dina hongis behöver vänja sig vid sitt nya hem,om det är liet fisk i karet så kan dom ocskå vara x-tra försiktiga
#6 - 12 juni 2004 13:17
Hej igen, de äter fortf inte.

De är 6 st i ett 150L kar med en gibbiceps.
Fodret ser ut som kaviar lr ngt, små röda kulor som flyter på ytan.

Annons