Jag hitta denna bild. Vad tror ni om det? Är det en riktig hybrid?
http://forums.aquariumhobbyist.com/view.php?id=13667,13961
Det KAN vara en riktig hybrid, osäkert vilka arter som ingår....
Har man både guppy och molly av båda könen i akvariet tror jag nog att rätt spermier har FÖRETRÄDE, och då "slås" hybriderna ut från början om man säger så....:) Vill man se äkta hybrider skall man istället ta en mollyhona och sätta henne tillsammans med en guppyhane, honan måste vara "jungfru" d.v.s. oparad. sedan får man ge dem tid att sällskapa och se vilket resultat det blir.
Personligen tror jag inte ynglen blir särskilt livsdugliga efter en sådan korsning, och om de överlever till vuxen ålder så är de med största säkerhet sterila....
Spontana korsningar kan man se i vissa fall, det gäller OFTAST olika mollyarter som korsar sig med varandra, samt korsning mellan platy och svärdbärare, men där kan man diskutera om det verkligen är så stor skillnad genetiskt; de fiskar man normalt hittar i affärerna är nämligen oftast inte rena arter, de är utvecklade från både svärdbärare och platy, korsade fram och tillbaka så färganlag flyttats mellan olika arter och sedan "renodlade" till svärdbärare och platy igen.